Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] El/elektronik

Lämplig "intelligent" laddare? 2x12V

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera el/elektronik i allmänhet här

daniel n (trådstartaren)

#1 » 11:52:15, 19-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Jag har en gammal baklastare 641. Batterierna är inte i toppskick och den används rätt sällan. Den har 2 st 12V batterier seriekopplade, 24V. Jag har en "startbooster", men den är inte så lätt att använda när man är själv, eftersom den bara får vara i "boost"-läge i 3 sekunder i taget. Dessutom vore det nog bättre för batterierna med "intelligent" laddning, gissar jag?

Funderar därför på en laddare att ha fast monterad i maskinen hela tiden, som man alltid har ansluten med vanlig förlängsningssladd som håller batterierna i bra skick.

Är det en bra ide?

Vilken laddare bör jag då köpa? Vilka funktioner krävs?
daniel n
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 02:57:28, 08-03-2010
Ort: Lund



mattiaz

#2 » 12:33:42, 19-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Defa rescue charger skulle passa utmärkt. https://www.awimex.se/batteriladdare.htm
mattiaz
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:02:41, 20-11-2010
Maskintyp: Lastbil


Återgå till [Allmänt] El/elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se