Nu ni!
Korta versionen: Nu funkar det som det ska!
Den längre versionen: Mätte batterierna igen, ett och ett och sen ihopkopplade. Ca 12,4V per
batteri, 24,9 ihop så de var ok. Kollade remskivan och remmen igen, bra där också. Sen drog jag i remmen,,, hmm konstigt? Remskivan på vevaxeln går runt, det ska den ju inte göra? Trollar fram ficklampan och tittar ner i mörkret, där går det två remmar till nedåt. Undrar vad de är till? Släpper ner skyddsplåten under motorn och tittar upp. Aha, det var visst inte remskivan till vevaxeln däruppe! Det visade sig att det bara var ett mellanhjul, och remmen som
driver den var extremt lös. Spänner upp den (inte bara bara!) och provstartar, full
spänning direkt!
Så det är som vanligt, gjorde felet mer komplicerat än vad det var. Å andra sidan kom det ju som sagt massa rök i samband med problemet så jag ursäktar mig själv att jag gick på elfel istället för mekaniskt. Och jag hittade ju några brända anslutningar under instrumentbrädan och spänningsregulatorn var ju trasig med. Så jag är jäkligt glad att fick ordning på det, men oj så många timmar jag har spenderat på det.
En positiv bieffekt är att lufttrycket laddar på mycket snabbare, kompressorn delar nämligen rem med generatorn.
Tack för hjälpen alla!