Jag får det väl till 12 pulser per varv, men så är jag inte speciellt vaken heller..
Kamdrevet går ju bra att använda, bör väl gå att fästa fyra skruvar på något säkert sätt, och låta sensorn läsa skallarna. Om du har tänkt att använda en 4-cyl bensinvarvräknare.
Har provat någon vanlig universal (biltema) dieselvarvräknare i begynnelsen, den funkade skit så det har inte blivit några fler sådana. De funkar ju dock normalt sett.
Anledningen till mitt experiment var att det satt en original varvräknare i denna Jetta 1:an, vi byggde om den till diesel & det går ju inte att ha en varvräknare till ingen nytta i instrumentpanelen
Besiktade den dock aldrig med diesel, så det blev bara något år med den i trafik. Jag tror inte den hade blivit godkänd i alla fall, med motor och
växellåda seriöst monterade med främst
spännband.. Nåväl, bilen i övrigt hade en del att önska oxå.
Denna sensorn jag använde verkar heta D på slutet idag, men det går nog bra med någon annan snabb variant med liknande data. NPN-utgång har denna, jag tror det har betydelse, men å andra sidan är jag inte säker.
Är man lite mer elektroniskt lagd går det såklart bra att modifiera instrumentet också, för att använda W-signalen direkt.