Det finns flera tidigare trådar med exempel på hur Y/D-start för trefasmotorer ska kopplas in.
Har motorn en normal 6-polig kopplingsplint där början och slut på alla tre faslindningarna finns anslutna på sedvanligt sätt?
Har motorn körts förut med samma kringutrustning som du nu ska använda?
Asea-numret avser nog inte hela Y/D-kopplaren utan är bara detaljnummer på den gjutna aluminiumbiten.
Ett tips:
Börja med att skaffa fram ett generellt schema över Y/D-koppling (bör finnas på forumet).
Sedan ohmmäter du mellan anslutningarna på Y/D-kopplaren i alla möjliga kombinationer och med spaken ställd i bägge lägena, så du kan göra upp en tabell för vilka kontakter som är slutna i vilket läge.
Du kan nog också dra vissa kloka slutsatser av befintliga kabelfärger och typer av
kabel, om inte annat så för att avgöra vilka av anslutningarna på kopplaren som har gått till inkommande matning respektive vilka som har gått till motor.
Tänk en gång extra på att säkerställa att motorn får samma fasföljd i både Y- och D-läge, det är inte helt lyckat om den startar i ena riktningen på Y och sedan vill tvärvända när man slår om till D.