torbjorn_forsman skrev:Tidigare i tråden föreslog jag ju ett prov med likström och kompassnål för att kolla att alla lindningar är rättvända. Samt att prova med seriemotstånd för att se om motorn går att få igång på det sättet.
Hej!
Jo jo... jag vet att det nämnts tidigare
host
Jag är säker på att inga kablar är förväxlade.
Den sockerbit som ses på bild är monterad från
Farbrik och dessutom är stiften limmade.
Från sockerbiten går sen kablarna ner i varsin
Krympslang ner i motorn med fyra kablar ner i varje krympslang. Har ju även mätt på motsvarande sockerbit som sitter i högtryckstvätten där tre av hon-stiften har
spänning med kontaktorn dragen och de andra tre leds upp till en. Kopplingsskena inne i styrlådan.
Den nya motorn har inte
Sockerbiten utan 8 lösa kablar fick med en
Utgåva av kopplingsschemat som var till den
Högtryckstvätt som motorn kom ifrån och kablarna är märkta så jag kopplade ihop efter
Schemat. Dock tar jag inte gift på att det
Är 100% korrekt så där skulle man ju kunna kolla. Men kopplade ihop kablarna 123 och la faserna på 456 som schemat angav och fick
Exakt samma fel som tidigare.
Jag har fått igång den efter flera försök och joxande och då passade jag på att mäta med
Tången och två av faserna drog 8,2 och den tredje fasen drog 8,0.
För syftet med seriekopplat
motstånd var att man skulle kunna mäta den när den var igång? Eller minns jag fel?
Tack för ditt svar
Skickat från min iPhone med
Tapatalk