Det bör bara vara att parallellkoppla alla strömkällor till skenorna. Den enda som möjligen skulle kunna göra dumheter av sig är Ctek-laddaren, men om du ersätter den med en vanlig "dum" batteriladdare så är det ingen risk där heller.
Startmotorkretsen brukar aldrig vara avsäkrad på fordon. På äldre fordon är det ofta en hel del andra kretsar (t ex
generator, tändning/motorstyrsystem mm) som inte heller är avsäkrade. Och om det blir kortslutning i batteriet på ett fordon med ett enda
batteri så ställer det inte till med någon skada för annat än batteriet självt. Kortslutningen drar ju ner spänningen i hela elsystemet, så att generatorn inte kan magnetisera sig själv längre och då ger den ingen farlig kortslutningsström.
Den där typen av "bultmonterad"
säkring är bra, men den bör inte få hänga fritt i luften utan sättas i en stadig
säkringshållare så den inte utsätts för brytning eller vibrationer. Maxifuse och dess
hållare är säkert billigare och duger bra även de. Däremot ska man se upp med de där förvuxna glasrörssäkringarna som används i samband med bilstereoslutsteg och liknande, de är högst opålitliga och får ofta problem med varmgång och dålig
kontakt pga olämpliga ytbehandlingar.