Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] El/elektronik

Fake komponenter fra Kina

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera el/elektronik i allmänhet här

tronde (trådstartaren)

#1 » 22:09:48, 26-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det har vel alle hørt om.

Dagens pakke fra Kina inneholdt 10 stk av noe som skulle være LM35 temperatursensorer. De funket ikke, så det ble en tur i transistortesteren.

Så får vi se hva https://www.ebay.com/usr/shaoyo-4 og ebay mener om dem. De kom så sent at jeg ikke får gitt noen rating, men jeg liker ikke å bli svindlet så jeg vil selvfølgelig ha tilbake pengene.


Bild

2 personer gillar det här inlägget.
tronde
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:06:15, 05-11-2015
Ort: Osloområdet
Norge
Maskintyp: Ej angivet



tronde (trådstartaren)

#2 » 22:50:34, 26-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dette er andre gangen jeg helt sikkert har fått fake fra Kina. Første gangen var DS18B20 sensorer hvor halvparten var transistorer, og resten tyristorer. Dette er hva jeg sendte over til ebay da.


Bild

Selgeren prøvde seg med "Dear buyer, Sorry for your any trouble, as the postage for you to send the item back will be very high,could you agree that we refund a half money to you? And you can keep the item,is that OK?


Jeg takket pent nei, og ebay sa
"The seller accepted your return of 1-10Pcs DS18B20 TO-92 Temperature Sensor Dallas Thermometer Temperature Sensor, and refunded you AU $10.19. It should be available in your PayPal account.

You don't need to return this item to the seller - you can keep the item."



Jeg har også fått veldig tvilsomme DS18B20 fra Banggood.

Der kunne jeg ikke ha mer enn tre fra den pakken i samme systemet. Jeg kunne ha tre pluss mange andre som jeg hadde fra tidligere, men aldri mer enn tre av dem fra Banggood. Bortsett fra at fem av dem var utenfor spekk for temperatur, oppførte de seg ellers som de skulle.



Fyll gjerne på med flere eksempler. Kineserne er i overkant kreative, og dette er en god grunn til å unngå kritiske komponenter fra ukjente kilder. Jeg har kjøpt ganske mye fra Kina, men aldri noe som kan feile kritisk.

8 personer gillar det här inlägget.
tronde
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:06:15, 05-11-2015
Ort: Osloområdet
Norge
Maskintyp: Ej angivet

tronde (trådstartaren)

#3 » 17:48:32, 12-04-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Enda en fake LM35DZ.
https://www.aliexpress.com/item/32969630915.html
Aliexpress publiserer i alle fall negative kommentarer.

Dette er første gangen jeg har fått fullstendig ubrukelige komponenter fra TxHang. Har helt sikkert fått kopiprodukter, men de har alltid fungert.

Målingen er påfallende lik den første, men merkingen er ulik.
Bild

1 person gillar det här inlägget.
tronde
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:06:15, 05-11-2015
Ort: Osloområdet
Norge
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Allmänt] El/elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se