Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] El/elektronik

En tråd om Home Assistant (HA) -hemautomation

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera el/elektronik i allmänhet här

jonas_81

#16 » 14:46:22, 16-02-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Till Mitsubishi MELCloud finns det iallafall för en del system intergrering att styra pumpen
Till min gamla pump på stugan hade jag en Broadlink ir sändare så jag fick den styrd från telefon men nu så är det MELCloud som gäller med IR modulen så fick man ju ingen direkt respons tillbaka vad som hände.
jonas_81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:22:32, 07-01-2019
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 5511 -70



Ulf

#17 » 15:40:27, 16-02-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kika på att snickra ihop en med ESPHome och tex en ESP8266, det finns massor med beskrivningar.
Exakt hur de fungerar vet jag inte, men jag har en del andra temp-givare runt i kåken, så den biten är inga problem.

Jag försöker i största möjliga mån att få allt i det lokala nätverket, utan att helt förlita mig på att jag har något mot internet.
Så för tex Telldus (z-wave och 433MHz) så använder jag molntjänsten för att lägga till och ta bort enheter. Men den fungerar lokalt mellan HA och min Tellstick Net V2.
EspHome fungerar ju helt lokalt på nätverket. Jag har ESP8266:or med både extern och intern antenn.
Kommer du med problem, eller är du en del av det?
Användarvisningsbild
Ulf
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:04:18, 05-03-2004
Ort: Kil
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 460 -61


Återgå till [Allmänt] El/elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se