Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] El/elektronik

Nätfilter?

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera el/elektronik i allmänhet här

Stridis2 (trådstartaren)

#1 » 23:17:25, 19-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Någon som kan förklara vad för sorts nätfilet det kan tänkas vara som är märkt "Main filter (mod. 5)" på första kopplingsschemat och som är på fotot?
Första kopplingsschemat är till en power supply och det andra till själva ljuseffekten, en Coemar Comet. Denna har en 400W urladdningslampa om det har någon betydelse.
Jag behöver bygga några nätdelar eftersom ljud- och ljusföretag verkar vara extremt slarviga. Jag känner till tre effekter där föregående ägare har slarvat bort nätdelarna! :uupps:

Bild

Bild

Bild


Om någon är intresserad av hur effekten ser ut så sitter fyra stycken på rad nästan högst upp i trossen i denna film:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624



QV_

#2 » 23:38:47, 19-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65

torbjorn_forsman

#3 » 23:46:38, 19-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ser ut ungefär som de filter som man hittar uppbyggda med lösa komponenter på t ex kretskortet i en större PC-nätdel, invertervärmepump eller liknande. Om du bara hittar ett med minst samma märkström, ungefär samma induktans hos spolarna och Y-kondensatorer (de som ligger från fas resp nolla till skyddsjord) på max 4,7 nF, så lär det nog duga bra i praktiken.

Lite knepigt att det bara verkar vara matningen till transformatorn som går via filtret, huvudmatningen till lampdrivdonet går förbi det.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514


Återgå till [Allmänt] El/elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se