Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenMin verkstad/Shop tour

Verksted-oppvarming?

52 inlägg • Sida 4 av 4
Verkstäder finns det i alla möjliga former och storlek - diskutera era verkstäder här!

ghaven

#46 » 17:45:12, 17-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei. De kroll, eller kopiene jeg har sett i annonser har presisert at de ikke kan kombineres med termostat. Mulig jeg ikke har sett alle typer. Men den jeg tenker på er vel på ca 30 kw og kan justeres ned til omtrent 12-13 kw, og går hele tiden og reguleres med oljemengden. Mener bestemt at jeg leste at den ikke kan starte og stoppe med termostatstyring. Du kjører kanskje varmeveksler-vifte med termostat, eller starter og stopper selve brenneren via termostat. Har for meg at den kroll typen som jeg ser for meg er en pottebrenner og har vansker med å tenne olje direkte, en fyrer i gang med noe mer brennbart og setter på ovnen så går den i gang automatisk på oljen når rett temp er nådd. Korriger meg om jeg misforstår. Hilsen ghaven
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren



bangt

#47 » 19:42:34, 17-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

våran brännare funkar precis som vilken vanlig oljebrännare som helst,den startar och stannar.man kan ställa in vilken temp som man vill ha i verkstaden. så här ser den ut,med en förvärmningstank på sidan,sen måste den ha lite tryckluft ca 0,4 bar http://www.kroll.nu/images/alloljebrann ... 4_stor.jpg
bangt
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:36:06, 11-03-2008

ghaven

#48 » 22:43:22, 17-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei. Aha, når jeg så på bildet ditt fant jeg ut at jeg har blandet litt på begrepene her. Det jeg kaller en oljebrenner og det du kaller en oljebrenner er ikke helt det samme. Begge brenner jo brukt olje, men jeg tror at det riktige navnet på det jeg mener, er oljekamin med varmeveksler og vifte. Er kjent med din type, men har ikke vært borte i den typen som brenner vanlig olje, kun fyringsolje. Beklager at jeg blandet navene her ,men holder fast på det at kamintypen ikke egner seg med termostat styring. I tilegg til dyse, elektroder og trykkluft, har vel din type brenner en form for forvarming av brennstoffet når den skal brenne brukt olje. Igjen beklager sammen blanding av navn her. Hilsen ghaven
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren

JoRo1972 (trådstartaren)

#49 » 21:27:25, 21-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det er ingen som nevner Luft-luft varmepumpe, er det helt uaktuelt i verksted? Hvorfor? Jeg har en ubrukt 5kW pumpe som jeg kan montere, men er usikker på om det er en god ide. Det skal ikke varmes opptil 20`C, jeg trenger 5+ eller mer slik at jeg orker å gå ut og arbeide om vinteren. Dette er et gårdsverksted på et småbruk, en må legge lista etter det. Skorstein vil bli en stor investering, siden det er flere etasjer med trebygning over verkstedet.
Användarvisningsbild
JoRo1972
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:09:36, 27-10-2011
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: JD 6120 2004
New Holland TL 100 2000
Ford 3000 1970

øsa

#50 » 19:08:41, 22-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Luft til luft kan du egentlig droppe ,med mindre du monterer den i tilegg til annen varmekilde.
Kjøpte helt ny av god kvalitet for noen år siden ,og monterte den i verkstedet ,men det ble forliten effekt.
Flyttet den senere til bolighuset mitt der den gjør god nytte for seg.
Kjører du inn med en kald traktor så trengs det no varme.
øsa
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 13:57:02, 14-11-2010
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Ford 4000 -1971
New Holland 7740 sle -1996
Øsa 250 -1984
New Holland sk70 sr-2005

ghaven

#51 » 23:34:11, 25-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei. Mener fortsatt at beste formen å få varme i en fart er ovn av kamin eller brenner typen, og vifte. Som fyres med ved eller olje av noe slag. Helst hjemmesnekret, eller kjøpt ferdig. Men alle skjønner vel hvilken som blir billigst. Hvis de bildene som er først med traktoren parkert, er lokalet du skal bruke har du jo ferdig brannmur, og din bekymring om pipa ser jeg ikke helt. Du trenger ikke mange meter med pipe og den trenger ikke ligge på veggen, kan gjerne gå 45 grader fra ovnen og gjennom vegg med en meter på utsiden og så opp en meter eller halvannen. det er nok, og det fungerer. Blir ingen varme som kommer mot vegg om pipa er oppmot en meter fra. Eneste som jeg ikke er helt fornøyd med på min pipe, er alle kommentarene om den snåle pipa. Kan ta bilde om det er ønskelig. Hilsen ghaven
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren

Sten426

#52 » 22:03:19, 11-04-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har inte nån Airrex själv men har fått höra av de som använder dem att det kan bli problem med fukt då de inte har skorsten. Ska man ha sån skulle jag nog sätta på en pipa för sätter man näsan ovanom utblåset så känner man nog avgaserna men endast svagt. Jag för min del så har blivit överkänslig mot dieselgaser så jag vill definitivt inte ha det i verkstaden om den är tät. Själv satt jag in en värmekanon som tilläggsvärme och tre elslingor i golvet håller grundvärmen på ca 5 grader på vintern på knappa 90 kvadrat. Fungerar för mej.
Sten426
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:11:24, 19-03-2016
Ort: Nykarleby, Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6300
H-D FXSTB-1340


Återgå till Min verkstad/Shop tour

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se