Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapFrontlastar-/lastarredskap och fästen

Holms infästning Valmet

46 inlägg • Sida 4 av 4
Diskutera frontlastar-/lastarredskap och -fästen här

Molnia

#46 » 12:25:23, 03-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vi har några vårar varit ambitiösa och lagrat bladet inomhus på logen, då isärplockat. Vi lyfte den i bakänden för hand och en annan sköt in en liten träskiva med fyra hjul, 100diamer så kunde vi flytta den intill en vägg lite smidigare. Så din uppskattning på 200kg känns fullt rimligt. Första gången vi hade på bladet hade vi även en ålö 650 lastare på. Då blev det hjulspinn för minsta lilla med all vikt där fram, så lastaren får alltid vara av. Borde finnas någon typskyllt eller broschyr om dessa blad som kan ange vikten på det, men minst 500kg +dragstång 200kg tänker jag..

Far byggde om infästningen bak för någon höst sedan, men har tydligen inte tagit någon bild på det, får se om jag kan få tag på någon eller om jag får ta själv när jag åker ner i dec till gården.
Användarvisningsbild
Molnia
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 03:00:09, 06-02-2011
Ort: Syskongården finns i östra småland, bor numera i Närke
Sverige
Maskintyp: Traktor




Återgå till Frontlastar-/lastarredskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se