Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapFrontlastar-/lastarredskap och fästen

Fäste till kompakttraktor med lastare

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera frontlastar-/lastarredskap och -fästen här

ScoobyBear (trådstartaren)

#16 » 19:20:25, 28-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

magloman skrev:Vad har du för cc mått samt diameter på tapparna?

Bild

C/C är 200mm och tapparna är 20mm.
Jag är tyvärr på annan ort nu men på den här bilden är skopan i princip plan
Bild
ScoobyBear
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:12:58, 21-06-2016
Ort: Stockholm/Linköping
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Mitsubishi/Satoh S470D



MartesMartes

#17 » 22:21:05, 06-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hur gick det med denna ?

Jag är i samma sits , fast för lastaren på min Holder C30.

På amerikanska sidor finns det en hel del adapters och pallgafflar, men det är ju fästen som jag inte direkt tycker liknar något som vi har i Sverige/Europa, och frakterna kostar och tar tid...

Vikten på adapter och pallgafflar/pallgaffelställ är avgörande för mig iom att min lastare är så svag i hydrauliken... och de jag hittat i Sverige änsålänge har varit ganska tunga och inte så smäckra som jag behöver.

Jag funderar på om jag ska starta egen tråd eller kapa denna med mått osv från min lastare (som är i vinterförvaring nu och jobbig att komma åt att måtta&fota...)
MartesMartes
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:39:58, 30-12-2010
Maskintyp: Traktor
Maskin: Grålle (TED20)
Holder C30
Dodge M885
Chevy Van G20

ScoobyBear (trådstartaren)

#18 » 00:02:47, 01-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag köpte en beg. Trima-adapter och byggde ett eget fäste på den. Pallgaffel köpte jag en ny.
Tyvärr lider ju även min av viktproblemet. Det blev på tog för tungt för att vara helt lyckat. Trima-adaptern väger väl en 50-60kg och pallgaffeln väger nog in på en bra bit över 100kg (säljaren uppskattade 150kg). Traktorn niger aningen bara av att lyfta pallgaffeln! Inte så att bakdäcken lämnar marken men man känner att den lättar lite och den gungar betänkligt när man kör. Så jag har inte vågat prova att lyfta något med den än. En bakvikt lär "bota" nigningen men frågan är hur bra grejerna håller sen.
Jag har lyft över 200kg i Trima-fästet (utan pallgaffel) utan större problem, så hydrauliken verkar klara det iaf. Men hur mycket mer den tar vet jag inte än.
Så här i efterhand hade det nog varit vettigare att skaffa en pallgaffel till 3-punkten. Men förhoppningen var att kunna lyfta av grejer från släpet vilket inte går om gaffeln sitter i 3-punkten. Och då försvinner vitsen lite för mig.

1 person gillar det här inlägget.
ScoobyBear
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:12:58, 21-06-2016
Ort: Stockholm/Linköping
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Mitsubishi/Satoh S470D


Återgå till Frontlastar-/lastarredskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se