Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapFrontlastar-/lastarredskap och fästen

Jag kan allt om fästen...

7 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera frontlastar-/lastarredskap och -fästen här

Tixwi (trådstartaren)

#1 » 21:14:42, 06-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

...om några år kanske :D

Hej allesammans!

Det är så att jag ska börja på ett nytt jobb. Jag ska börja jobba som säljare på ett företag som säljer redskap och fästen till grävmaskiner etc.
Jag har jobbat som säljare i byggbranchen innan men har väldigt lite erfarenhet av just det här.

Så det jag skulle vilja ha hjälp med är tips på hur jag ska lära mig alla fästen, hur dem fungerar, vad som är viktigt med en planeringskopa etc etc.... ja typ allt!

Har ni tips på någon Podcast kanske som pratar om sånt här? Eller någon bok man kan låna på bibblioteket eller köpa?

Alla tips uppskattas!
Tixwi
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:35:26, 06-04-2018
Ort: Jönköping
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Volvo



magloman

#2 » 21:32:49, 06-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Läs igenom alla trådar i den här avdelningen så är du en bra bit på väg. Finns en för grävredskap oxå
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Tixwi (trådstartaren)

#3 » 09:22:38, 07-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja men det har jag tänkt att göra! :) Men något mer hade varit kul, åker mycket bil så att kunna lyssna på en matnytig poddcast då hade varit perfekt t.ex :D
Tixwi
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:35:26, 06-04-2018
Ort: Jönköping
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Volvo

LeifAndersson

#4 » 10:18:08, 07-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du bara haft turen att hamna på ett företag som marknaden har förtroende för så löser det sig. Kunden vet i de flesta fall exakt vad han vill ha, så det är bara att erbjuda det du har som stämmer bäst med det kunden efterfrågar. Men har du hamnat på något av de företag i branschen som inte med automatik hamnar på kundernas "vill ha" lista, då är inte kännedom om produkten det viktigaste utan det löser sig med tiden. Då krävs det mer att du är en sjutusan till säljare, en som skulle kunna sälja kylskåp till Eskimåer utan problem!
Så är det bara rätt produkt så säljer den sig nästan själv medan du skaffar erfarenhet av produkt och marknad. :thumme:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

fretchi

#5 » 11:03:13, 07-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Själv tycker jag det är uppfriskande att se en säljare som verkligen kan det han säljer, och vet vad han snackar om, så jag tycker TS är på rätt spår här :)

Dock kan jag inte bidra med så mycket. Min kunskap inom ämnet handlar mest om att ha renoverat skopor och slevat snö med lastmaskin.

3 personer gillar det här inlägget.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300

Nickebonne

#6 » 12:50:43, 07-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är ju bra att du förkovrar dig efter förmåga men om du inte påstått att du kan allt om det du ska sälja tycker jag att du ska be din nya chef o kollegor att ge dig en rejäl genomgång av produktsortimentet. Det borde även vara i deras intresse ( kanske inte dina kollegor förresten om du är provisionssäljare)
Visste ni att var tredje miljöpartist är lika efterbliven som de andra två?
Nickebonne
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:35:07, 28-01-2012
Ort: Halland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case IH mx 170
M-F 6480
Claas targo
MF 40 rs

Tixwi (trådstartaren)

#7 » 13:43:28, 07-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kankse inte finns så mycket mer än det här forumet? Tycker det finns poddar om precis allt så känns att det borde finnas åtminstånde en dålig inom det här området :eek:

Alltså jag kommer få en genomgång på produkterna och att folk på nya jobbet kommer ha förstålse att jag är ny , så det är inga problem. Men om det tar 1 år att bli kunning så vill jag bli det på 6 månader istället, och om 2 eller 3 år vill jag ha bättre kunskap än mina kollegor och konkurenter, det är det jag är ute efter! Handlar inte om att jag har ljugit och sagt att jag är uppvuxen med traktor etc lr något sånt :lmao:

1 person gillar det här inlägget.
Tixwi
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:35:26, 06-04-2018
Ort: Jönköping
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Volvo


Återgå till Frontlastar-/lastarredskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se