Sitter på en Åkerman
Anders Andersen skrev:Ja helt klart så ska man upp-gradera sin a maskiner ibland.
Var din maskin redan förberedd för roto-tilt? Hur manövrerar man den, är det seperata ventiler? Eller använder du en vanlig funktion, men håller in en brytare för att leda omm oljan? Så funkar det ju på en jordbrukstraktor om du har tex. balgrip på lastaren. Då du vill öppna gripen så håller du in knappen och kör tilt ner (tömn.)
patrik h skrev:Hej på den Volvo EL70C som jag kör så sitter det ett kopplingsblock med en s.k. blindkoppling till skoplåset så man flyttar slangen till det direktinfästa skoplåset till blindkopplingen och sätter dit R/T:ns istället.
samt att jag har en multifaster-koppling till alla övriga slangar, så på en minut har man skiftat mellan att ha R/T på och köra utan.
fördelen med att ha multifaster är bland annat att man behöver inte bry sig så mycket om att det är lite tryck kvar i slangarna.
Lojden skrev:patrik h skrev:Hej på den Volvo EL70C som jag kör så sitter det ett kopplingsblock med en s.k. blindkoppling till skoplåset så man flyttar slangen till det direktinfästa skoplåset till blindkopplingen och sätter dit R/T:ns istället.
samt att jag har en multifaster-koppling till alla övriga slangar, så på en minut har man skiftat mellan att ha R/T på och köra utan.
fördelen med att ha multifaster är bland annat att man behöver inte bry sig så mycket om att det är lite tryck kvar i slangarna.
Vad kostar multifaster-kopplingar? Dom såg intressant ut
Återgå till Grävredskap och fästen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster