Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapGrävredskap och fästen

Lågbyggande snabbfäste med tilt

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera grävredskap och -fästen här

mrsmitt (trådstartaren)

#1 » 14:10:35, 20-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag håller på att renovera en minigrävare och ska så småningom köpa eller tillverka ett snabbfäste typ s30 till den. Jag får se om jag kan få tag på ett begagnat eller om jag konstruerar och bygger ett eget.
Då jag läser och lär mig på forum har en konstruktionsidé slagit mig. Alla bygger fästen med tilt som ledar kring en axel. Borde man inte kunna bygga det med lager (typ vårrullar) och en rund lagerbana istället för att förhoppningsvis minska bygghöjden drastiskt. Jag ska cadda upp det en vacker dag (kanske till helgen) och se om allt får plats som jag tänkt. Någon som fattar vad jag menar och finns det några tiltar som är byggda så? Det största problemet jag ser är att hålla ytan på lagerbanan ren men det borde ju gå att lösa med en avskrapare i plast eller nåt.
Användarvisningsbild
mrsmitt
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 14:52:39, 12-07-2012
Ort: Älmhult
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Schaeff HR02



magloman

#2 » 14:29:10, 20-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Låter intressant men fattar inte. Väntar med spänning på bilder :eat:
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

mrsmitt (trådstartaren)

#3 » 14:36:48, 20-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

mrsmitt skrev:Jag håller på att renovera en minigrävare och ska så småningom köpa eller tillverka ett snabbfäste typ s30 till den. Jag får se om jag kan få tag på ett begagnat eller om jag konstruerar och bygger ett eget.
Då jag läser och lär mig på forum har en konstruktionsidé slagit mig. Alla bygger fästen med tilt som ledar kring en axel. Borde man inte kunna bygga det med lager (typ vårrullar) och en rund lagerbana istället för att förhoppningsvis minska bygghöjden drastiskt. Jag ska cadda upp det en vacker dag (kanske till helgen) och se om allt får plats som jag tänkt. Någon som fattar vad jag menar och finns det några tiltar som är byggda så? Det största problemet jag ser är att hålla ytan på lagerbanan ren men det borde ju gå att lösa med en avskrapare i plast eller nåt.

Inte vårrullar, kamrullar ska det vara!
Användarvisningsbild
mrsmitt
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 14:52:39, 12-07-2012
Ort: Älmhult
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Schaeff HR02


Återgå till Grävredskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se