Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapGrävredskap och fästen

Rf-fäste

36 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera grävredskap och -fästen här

bm1113

#31 » 15:07:40, 14-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja nog är det sjukt att sånna som inte enns är intreserade får jobb
medans vi som är mycket intreserade inte får jobb :x för när man ha gått till Arbetsförmedlingen och sagt att man vill ta maskinförarbevis så sejer dom att det är så många redan som har det men inte får något jobb men det är ju sånna som inte är intreserade eller inte kan köra maskin. men arbetsförmedlingen värkar då inte lysna på åkarna för dom har ju svårt att hitta maskinförare och nu börjar det ju bli stor brist på maskinförare
men arbetsförmedlingen sejer samma sak endå :mad: har även hört fler som har fått höra det

man blir ju förbannad :mad:


Mvh Alexander
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare



nixs

#32 » 17:05:41, 14-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Conny Kolsjö skrev::???: Förlåt de blev lite hårt skrivet men faktum är att många kör med rotortilt i onödan :!: EX: I sommras var jag på ett bygge med 20 maskiner 8) Jag tror att de va 3 som behövde rotortilt för att klara sina arbets uppgifter men 19 hadde den på :!: 2 av dessa stod mer eller minder i högar och lastade bilar hela sommaren! 4 maskiner var syselsatta med plana chakter på ca 1m osv ! Specielt i Stockholm har vi på senare tid fått många som bara kör maskin utan intresse Och om ingen pekar hur dom ska göra så står maskinen still! Är rätt frustrerad över detta och gick väl på lite får hårt men vill samtidigt skapa debatt!
Ps jag tror inte någon av dessa "maskinförare" fins här på forumet för dom är oftast mer intreserade av lättmetall fälgarna på sin sänkta BMW :/


BMW = Bajs Mellan Wäxlarna
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet

Tomasb

#33 » 19:59:19, 14-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag säger som Holger brukar säga :back_to:
Användarvisningsbild
Tomasb
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:39:10, 10-04-2005
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)

Björn.O

#34 » 20:01:47, 15-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Conny Kolsjö skrev::???: Förlåt de blev lite hårt skrivet men faktum är att många kör med rotortilt i onödan :!: EX: I sommras var jag på ett bygge med 20 maskiner 8) Jag tror att de va 3 som behövde rotortilt för att klara sina arbets uppgifter men 19 hadde den på :!: 2 av dessa stod mer eller minder i högar och lastade bilar hela sommaren! 4 maskiner var syselsatta med plana chakter på ca 1m osv ! Specielt i Stockholm har vi på senare tid fått många som bara kör maskin utan intresse Och om ingen pekar hur dom ska göra så står maskinen still! Är rätt frustrerad över detta och gick väl på lite får hårt men vill samtidigt skapa debatt!
Ps jag tror inte någon av dessa "maskinförare" fins här på forumet för dom är oftast mer intreserade av lättmetall fälgarna på sin sänkta BMW :/


Ha Ha ! Bra sagt precis så är det !!
Björn.O
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:05:36, 10-07-2006
Ort: Gällivare
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo BM L70 -90
Volvo BM 4500 -83
Clark 75B -81
Hydrema M1100C
Scania P92 lvx
Scania R143 lvx
Bandvagn 271 (Iller B-100)

Peter81

#35 » 20:39:34, 16-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

På mitt jobb så jobbar vi iaf när vi e på jobbet.. :grin:
"Gräv inte för djupt"
Användarvisningsbild
Peter81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:47:38, 08-03-2006
Ort: Borrby
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo

nixs

#36 » 21:07:44, 16-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Samma här! :thummar: :lmao:
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Grävredskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se