Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapGrävredskap och fästen

Snabbfäste Hymac 580c

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera grävredskap och -fästen här

David.Mattsson (trådstartaren)

#1 » 10:32:41, 19-11-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

funderar på o bygga snabbfäste till hymac én men vilken storlek är lämplig jag har dålig koll på det här med B20 S40 S70 osv
Skulle ha en planeringsskopa med tilt tänkte jag men frågan är ju vilket fäste som är lättast o hitta billiga skopor till alt bara köpa en gammal planerings skopa o byta fäste på den men då är vi fortfarande där hur stor ska den va jag menar ha den till o jämna av grusplaner vägar osv
Jag vet varför engelsmän dricker varm öl
Användarvisningsbild
David.Mattsson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:26, 19-09-2009
Ort: Ryd
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: JCB



Bengt Erik Eriksson

#2 » 15:56:51, 19-11-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Fästet beror ju på vad maskinen väger.
Kolla vad din maskin väger, gå sedan in på Downloads här ovanför och ladda ner PDF fil om Nordisk standard för grävmaskins fästen.. Där på sidan 4 finns en tabell där olika fästen paras med rekommenderad maskinstorlek i resten av filen finner du ritningar och annat användbart.

om du ska låta någon skära till delar i laser så finns det även färdiga skär program för olika grindgavlar i Downloads.

Ang valet S*0 eller B20 fäste är väl en fråga vad du planerar. Billiga beg skopor i B20 finns nog att få tag på på blocket medan S*0 serien är lättare att fixa skopdelar själv + att de gör det möjligt att vända skopan bakochfram.
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69

David.Mattsson (trådstartaren)

#3 » 17:32:03, 19-11-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

ok det ska jag kolla
Användarvisningsbild
David.Mattsson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:26, 19-09-2009
Ort: Ryd
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: JCB


Återgå till Grävredskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: luftnisse och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se