Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapÖvriga redskap och fästen

Fäste till snöblad fram på MF35, hjälp önskas

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera övriga redskap och fästen här

vespa

#16 » 22:45:28, 25-09-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är inga som helst problem att ha bladet fram, det har jag haft i 16år på min MF35 med bladet maximalt snedställt ända till däcket och jag har inte hamnat i några diken. plogar 1km väg. Min plog är monterad bak i draget via fackramsbom och styrs av armarna exakt så som du inte vill, Och efter denna vintern vill inte jag heller det utan vill ha på bakskopan också. Jag tänkte lösa det genom att ha vinsch bak som går till de ursprungliga vajrarna. Då har jag även användning av vinschen sommartid till att dra upp saker på flaket eller i skopan. Men det första jag ska göra är att bygga om till växelströmsgenerator för att vara säker på att ha tillräckligt mycket kräm i batteriet efter dåliga upplevelser med fyrhjuling och vinsch

Bild Tillägg efter 19 minut(er):

Om du tänker använda elvinsch så tänkte jag bara tipsa om Claesohlsons vinsch som många på Atvforum är riktigt nöjda med http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =148946244
vespa
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:34:53, 17-09-2010
Ort: Jönköping
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF35, bm650



nabe

#17 » 15:00:14, 26-09-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kul att det funkat. Körde i många år med en 35a med bladet bak och trots ringkedjor och styrbromsa så mycket jag orkade ville den lille jäveln ofta ned i diket. :mrgreen:
/nabe
nabe
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:12, 05-01-2010
Ort: Trollhättan
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Fendt 516
Volvo EC 55B
Polaris x2 500
MF 35x
Kedjegrävare AFT 100

vespa

#18 » 21:15:21, 26-09-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

kanske är för att du hade bladet bak, har aldrig provat att ha det där, funkar inte på min väg då den driver igen rätt kraftigt på några partier och jag måste kunna skjuta undan med höjt blad för att komma fram. Då kan man vara nära diket ibland men det beror ju på att man inte ser var det är.
vespa
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:34:53, 17-09-2010
Ort: Jönköping
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF35, bm650


Återgå till Övriga redskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se