Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapÖvriga redskap och fästen

Lyftkolv snöblad

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera övriga redskap och fästen här

Andreas A (trådstartaren)

#16 » 07:21:10, 04-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jac skrev:
Andreas A skrev:
Det jag tidigare trodde var luft var i själva verket läckage i ventilpaketet. Problemet var att ventilpaketet till lastaren inte släppte trycket helt när jag sänkte. Provade med kolven lös och den åkte upp både när jag höjde och sänkte så där måste vara något läckage i ventilpaketet. Det funkar dock när det är dubbelverkande cylindrar.


Jag är inte riktigt säker på vad du menar med "upp" i sammanhanget men det finns lastarventiler som ger ut olja på bägge portarna på tilten för att kunna tippa snabbare på lastare konstruerade med tiltcylindrarna på "fel" sida.
nixs @ [Traktorer] Ventilgåta
Det var intressant, hade inte aning om det. Min lastare har tiltkolvarna på undersidan så det kanske stämmer.

Det blir i alla fall till att bygga om så jag kan använda uttagen bak både till höj/sänk och sidoställning.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Andreas A
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:48:52, 31-08-2008
Ort: Anderstorp
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF35



andhagan

#17 » 08:32:21, 04-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sänk ner cylinderfästet någon dm och det måste bli kraftiga brytningar när du har monterat i framaxel för i vanliga fall sitter fästet i underkant där cylinder är monterad.


Bild
andhagan
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:13, 11-10-2011
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 135
Grålle
MF 188
MF699


Återgå till Övriga redskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se