Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapÖvriga redskap och fästen

Vikawi snöfräs vinkelväxel defekt

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera övriga redskap och fästen här

LarryLada (trådstartaren)

#1 » 21:27:45, 01-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var över till min föredetta arbetsgivare som ropat in en snöfräs med defekt vinkelväxel. Efter en del detektivarbete kom jag fram till att det är en Vekawi snö-ving 230. Efter en hel massa sökande å letande hittade jag ett forum där någon skriver att det är han som utvecklat dem å sålt modellen åt vikawi i danmark. Sen lärska vikawi ha konkursat och ålö-bye i rakkestad lärska ha rättigheterna och tillverkningen skall där ha lagts ner run os i lillehammer som vist var 94? Desmi som tillverkat vinkelväxeln tillverkar numera bara pumppar. Dom rekomenderade att fråga vid www.tandhjul.dk. Där sa dom att dom inte har en susning vad det kan vara frågan om för låda.

Det här är vad som står på lådan:
SNE70
631682
Ratio 1.1
0297
130868

Nu är frågan göra som han som sålde maskinen svetsa ihop (denhär gången med lite ordning) och hoppas på det bästa eller var i all fridens namn får man tag på en ny låda till rimligt pris?
Lars-Erik Häggblom
LarryLada
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:30:57, 29-10-2014
Ort: Kokkola Finland
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra Ford Volvo FLC Toyota truck mm



LarryLada (trådstartaren)

#2 » 08:07:56, 29-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fråga mig inte hur det är möjligt men värmepanstillverkaren ala-talkkari hade en vinkelväxel som är tillräckligt nära! Omånterad ännu men de ju lååångt till nästa snösäsong.
Lars-Erik Häggblom

2 personer gillar det här inlägget.
LarryLada
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:30:57, 29-10-2014
Ort: Kokkola Finland
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra Ford Volvo FLC Toyota truck mm


Återgå till Övriga redskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se