http://www.kabomab.se/Sålde div Omega sist jag var inne - bl.a. MC-motorolja av dem (15W/40).
Blev kund hos Smörjteknik när Göran Westerhagen(?) var Vd. o de låg i Lapplands-Väsby.
636 är helt otrolig!
När den inte riktigt räcker till, då sprayar man på 608 efteråt och låter 636 "bära" in 608 till rosten. Löser det sig inte då... då får man återgå till den metod man fick lära sig i förskolan/lekis: "går det inte med lite våld - använd mera!"
Dvs när det är så hårt fastrostat att inte ens Omegas medel får loss det - då har man -pyssel-!
Omega 917 är helt klart värd att använda.
Gör dock inte som jag gjort...2ggr...hällt i den i system som är -gamla- där packningar börjat torka... 917 "mjukar upp" gummit, men är det gammalt och torts... då spricker det... Har en BMW K11 stående med läckande
packbox för ingående
axel i växellådan pga det... den vita avatarens radialtätning till vevaxeln gjorde samma sak för över 20 år sedan... Samtidigt - så omega höll verkligen vad de lovade! Det blev -tätt- så länge tätningarna höll, för de läckte ju redan innan jag hade i 917.
Omega 77 - på alla ställen där du inte vill riskera att fettet torka och hårdnar!
FMCK-Sthlm insisterade på 77 till styrlager på enduromaskinerna - tog -tid- innan jag testade. När jag testat förstod jag -varför- ; har inte behövt plocka ned styrlagret sedan jag bytte det kring 2000. Med BMW's fett skall det göras vart 3-5 år; o när man tar loss styrkronana förstår man varför... "vilket fett?!"...77:an, sitter kvar, torkar inte, smörjer!
Du får väl ta ngt bilder på ekipage o bjud oss andra på att se både den och pysslen du haft