Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumRedskapÖvriga redskap och fästen

Lastflak Belos

7 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera övriga redskap och fästen här

Dykaren2 (trådstartaren)

#1 » 08:42:49, 31-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det någon som har en bild på hur man kopplar hydraulslangarna till ett Belos lastflak?
När jag försöker starta hör jag att det brummar men inget rör sig. Kan kolven ha fastnat?
Dykaren2
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:59:06, 30-09-2019
Ort: Bålsta, Uppsala län
Sverige
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Belos Trans Pro 54



dc_lindberg

#2 » 18:04:40, 31-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du får snart svar på frågan ska du se ;-)

Så länge... Kallhäll Bil och MC svarade just att de saknar leverantör av däck och slang till våra små maskiner, pirror, mm
Katten också att jag inte fick igång Gotland och Mogge på att bredda verksamheten!...får väl titta in och ta ett utvecklingssamtal med dem!
:skratta3:
Så länge:
Vet du om vi har någon som säljer -bra- däck och -bra- slangar i Bålsta?
För så här går det inte att fortsätta ha det:
dc_lindberg @ Skitprylar från Biltema o andra lågprishandlare
dc_lindberg @ [Trädgårdsmaskiner] Turf Däck, åkgräsklippare, trädgårdstraktor
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

PO

#3 » 18:20:31, 31-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du inte en brytare för att ställa om mellan kolvarna o bakre olje uttag?
PO
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:03, 01-05-2010
Ort: Åkarp
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: jd 1640 jd2140 jd400a valtra N93

Dykaren2 (trådstartaren)

#4 » 18:34:56, 31-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har köpt mycket däck på Däckcenter på Kalmarleden i Bålsta. Dom har hittills kunnat lösa alla mina behov av olika sorters däck. Prova där.

1 person gillar det här inlägget.
Dykaren2
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:59:06, 30-09-2019
Ort: Bålsta, Uppsala län
Sverige
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Belos Trans Pro 54

dc_lindberg

#5 » 19:20:33, 31-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Katten också! De hade jag -helt- glömt! Men så är det 20 år sedan jag sist handlade av dem.
Tar en sväng förbi o hör med dem.
Tack för tips och påminnelse. :shake_hands:
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Dykaren2 (trådstartaren)

#6 » 10:25:24, 02-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Problemet är löst :grin: För det första hade kolvarna fastnat/rostat inuti. Tog loss dem och sprutade i Omega 636 krypolja. Det fick verka ett dygn. Satte tillbaks dem och vred längst ner med ett rör och till slut släppte kolvarna.
Sedan tog jag loss alla slangar. Försökte först koppla på bägge sidor, men kom på att det bara ska kopplas på högra sidan. Skaffade en ny koppling till det övre inloppet och sedan fungerade allt när man trycker på knappen för bakre uttag i hytten.
Omega 636 Krypolja är helt fantastisk om något fastnat! När kopplingen på min Kubota fastnat blev den lösningen. Spruta in ordentligt, låt verka över natten eller längre. Löser många problem.

1 person gillar det här inlägget.
Dykaren2
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:59:06, 30-09-2019
Ort: Bålsta, Uppsala län
Sverige
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Belos Trans Pro 54

dc_lindberg

#7 » 11:02:34, 02-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

http://www.kabomab.se/
Sålde div Omega sist jag var inne - bl.a. MC-motorolja av dem (15W/40).
Blev kund hos Smörjteknik när Göran Westerhagen(?) var Vd. o de låg i Lapplands-Väsby.
636 är helt otrolig!
När den inte riktigt räcker till, då sprayar man på 608 efteråt och låter 636 "bära" in 608 till rosten. Löser det sig inte då... då får man återgå till den metod man fick lära sig i förskolan/lekis: "går det inte med lite våld - använd mera!"
Dvs när det är så hårt fastrostat att inte ens Omegas medel får loss det - då har man -pyssel-!

Omega 917 är helt klart värd att använda.
Gör dock inte som jag gjort...2ggr...hällt i den i system som är -gamla- där packningar börjat torka... 917 "mjukar upp" gummit, men är det gammalt och torts... då spricker det... Har en BMW K11 stående med läckande packbox för ingående axel i växellådan pga det... den vita avatarens radialtätning till vevaxeln gjorde samma sak för över 20 år sedan... Samtidigt - så omega höll verkligen vad de lovade! Det blev -tätt- så länge tätningarna höll, för de läckte ju redan innan jag hade i 917.

Omega 77 - på alla ställen där du inte vill riskera att fettet torka och hårdnar!
FMCK-Sthlm insisterade på 77 till styrlager på enduromaskinerna - tog -tid- innan jag testade. När jag testat förstod jag -varför- ; har inte behövt plocka ned styrlagret sedan jag bytte det kring 2000. Med BMW's fett skall det göras vart 3-5 år; o när man tar loss styrkronana förstår man varför... "vilket fett?!"...77:an, sitter kvar, torkar inte, smörjer!

Du får väl ta ngt bilder på ekipage o bjud oss andra på att se både den och pysslen du haft ;-)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11


Återgå till Övriga redskap och fästen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se