Nya bilder på en 951a som jag ska justera in
kran och aggregat innan den går vidare till utlandet, härlig maskin att jobba med.
körde på en avverkning där det redan gick en 941a.
Komatsu har lyckats undvikit att få till en för hög
motorhuv som skymmer bakåtsikten, det är fortfarande en smidig och smäcker bakdel fast nya avgaskraven kräver katalysatorer hos alla dagens maskintillverkare.
Om man tittar på många maskintillverkares nya modeller så är det oftast väldigt höga och skrymmande motorhuvar som skymmer bakåtsikten mycket, ja så till den milda grad att det numera blivit standard med kamera bakåt.
Höga klumpiga motorhuvar ser man ju på både
hjullastare och grävare nu för tiden.
//Thomas
Handtagen fram är fällbara numera och de läggs ner i skyddat läge när P-broms släps och kommer upp när man aktiverar P-bromsen, finurligt.
Här ser man att underdelen på bakramen är förändrad mot för prototypen, nu vinklas det lite uppåt i ytterkanten i stället för neråt på proto.