Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskiner

Ufo nordfor teknik

48 inlägg • Sida 4 av 4
Här finns alla skogs(bruks)maskiner

johaniskogen (trådstartaren)

#46 » 17:03:35, 08-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

https://m.conrad.se/?websale8=conrad-sw ... N2EALw_wcB

Arslet hade fastnat i vagnen, men nu har jag vänt blickarna mot ufot igen, men ny förgasare bestäldes nyss, 150kr plus frakt va överkomligt, behövde igentligen bara flotören, men den gick inte o få tag på lös, minna försök o löda den gick så där..

Hittat en antenn på nätet, ej kunnat lokalisera någon spole på nuvarande.. Fjärren fungerade utan själva antennen, upp till 0.5m ifrån kabelstumpen gav de reaktion, la en kort järntråd mot kabel o vips så kunde jag stå långt ifrån, vet inte om man kan dra några slutsatser av de, men tänkte beställa hem en sånn o testa med iaf, ser ut o va rätt kontakt till o med..
https://m.conrad.se/?websale8=conrad-sw ... N2EALw_wcB

1 person gillar det här inlägget.
johaniskogen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:10:49, 25-09-2011
Ort: strängnäs
Sverige
Maskintyp: Traktor



torbjorn_forsman

#47 » 17:48:08, 08-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den antennen bör kunna fungera. Dock bör man komma ihåg att såna där starkt förkortade 27 MHz-antenner brukar vara mycket känsliga för hur jordplanet ser ut. Spolen i den brukar vara anpassad för att den ska sitta mitt på ett stort biltak.

1 person gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

johaniskogen (trådstartaren)

#48 » 17:23:47, 17-12-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild


Förra veckan fick jag ett paket från kina, förgasaren ser exakt ut som orginalet, bortsett från att flotören är i plast på den ny, den beställda antennen kom fort från tyskland.. Nya soppaslangar o ett nytt soppafilter, nu går den bättre än innan iaf...

5 personer gillar det här inlägget.
johaniskogen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:10:49, 25-09-2011
Ort: strängnäs
Sverige
Maskintyp: Traktor


Återgå till Skogs(bruks)maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se