Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskiner

Skogsjan skotare

3 inlägg • Sida 1 av 1
Här finns alla skogs(bruks)maskiner

pmlunner (trådstartaren)

#1 » 19:36:50, 01-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei, det er mulig jeg får tak i en gammel skogsjan skotare med el. feil på fremdriften. Jeg har ingen bilder av den, men det er en liten skotare med firesyl motor. Fantes det noen mindre enn 1088? Mener det er en liten Loglift kran på den.

Det jeg lurer på er om det er noen som vet om noen som har el. og hyd. skjemaer på disse maskinene? Er det mulig å få tak i deler? Er det hydrostat på alle modeller?

På forhånd takk!

Hilsen Pål-Magnus


Sent from my iPhone using Tapatalk
pmlunner
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:25:00, 28-11-2013
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Komatsu
Cat



enok75

#2 » 20:56:15, 01-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

pmlunner skrev:Hei, det er mulig jeg får tak i en gammel skogsjan skotare med el. feil på fremdriften. Jeg har ingen bilder av den, men det er en liten skotare med firesyl motor. Fantes det noen mindre enn 1088? Mener det er en liten Loglift kran på den.

Det jeg lurer på er om det er noen som vet om noen som har el. og hyd. skjemaer på disse maskinene? Er det mulig å få tak i deler? Er det hydrostat på alle modeller?

På forhånd takk!

Hilsen Pål-Magnus


Sent from my iPhone using Tapatalk


En sådan här kanske
https://www.youtube.com/watch?v=eOFeve8_ukg
enok75
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:38:24, 06-02-2014
Ort: Länghem
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra A75 A82 BM350 BM-Victor och Volvo T 230

pmlunner (trådstartaren)

#3 » 17:14:39, 02-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

enok75 skrev:
pmlunner skrev:Hei, det er mulig jeg får tak i en gammel skogsjan skotare med el. feil på fremdriften. Jeg har ingen bilder av den, men det er en liten skotare med firesyl motor. Fantes det noen mindre enn 1088? Mener det er en liten Loglift kran på den.

Det jeg lurer på er om det er noen som vet om noen som har el. og hyd. skjemaer på disse maskinene? Er det mulig å få tak i deler? Er det hydrostat på alle modeller?

På forhånd takk!

Hilsen Pål-Magnus


Sent from my iPhone using Tapatalk


En sådan här kanske
https://www.youtube.com/watch?v=eOFeve8_ukg


Hei,

Nei, det var visst en 1088 xl. Noen som har mer info om den? Verkstadsmanual, deler osv? Hva er det for motor og transmisjon på denne?

BildBildBildBild


Sent from my iPhone using Tapatalk
pmlunner
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:25:00, 28-11-2013
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Komatsu
Cat


Återgå till Skogs(bruks)maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se