Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskiner

Boggielåda Ösa 250

2 inlägg • Sida 1 av 1
Här finns alla skogs(bruks)maskiner

Daniel78 (trådstartaren)

#1 » 21:07:44, 09-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Min boggielåda har lossnat från från ramen bak alla skruvar har gått av. Men jag undrar vad som är grundorsaken till att alla bultar mellan boggielagring och ramen gått av. Nu har jag plockat bort boggielagringen finns det något sätt som jag kan kontrollera om den är utslitet på när man har den lös?
Min maskin är en ösa 250 -87 med kugghjulsboggie
Stickaxeln för drivningen gick också av när boggilådan lossnade. Är det bara alftaprodukter som gäller när det gäller reservdelar eller finns det andra alternativ förutom alla skrotar.
Tacksam för svar :grin:
Mvh Daniel
Daniel78
Daniel78
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:57:09, 30-11-2009
Ort: Avesta
Maskintyp: Traktor



Towil

#2 » 21:27:02, 09-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gäller att hålla koll på när lagret börjar glappa. Se till att få rätt hårdhet på bultarna.

Lätt att paja inre packbox på boggilådan om man inte har stabil lyft som inte sjunker när man trär boggien över axlen.

Sjuker det minsta så är det lätt packboxen pajar i detta läge.
Bild


https://foto.ottenby.com/Machines/Repairing-the-bogie/
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige


Återgå till Skogs(bruks)maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se