Jag har inte någon stabiliseringscylinder monterad på min nalle. Har faktiskt en helt ny sådan liggandes på hyllan, men jag måste först bygga och repa fästen som saknas till den. Har däremot kört en annan nalle som hade cylindern i funktion, och min åsikt är att den inte är så avgörande vid lastning, har man dessutom
schaktblad som jag också har numera hjälper det till otroligt mycket som "
motvikt". Däremot kan man få lite hjälp av cylindern mot stegring och dykning vid körning i väldigt brant terräng. Jag brukar faktiskt hänga av schaktbladet då jag kör i brant och besvärlig terräng pga. extravikten fram, och så är det mest ivägen.. Du vet väl förresten om att du kan lyfta alla
hjul på nallen med hjälp av kranen och frontlyften?
Det där hålet ser ju som sagt ut att sitta på sprängkåpan, vet inte om det brukar sitta nån plugg där faktiskt, men det är isåfall en dränering för ev.
läckage mellan motor och
växellåda, och borde sättas igen för att inte få in vatten om du kör ner traktorn i tex. en myr. Det är sant att det finns 3 pluggar, främsta på reduktionsväxellådan, sedan en på huvudväxellådan, och sist på bakaxeln. Dessutom finns det en avtappning/nivåplugg på varje slutväxel. Allt är dock förbundet så att oljan rinner emellan vid påfyllning. Du hittar pluggarna om du tar en ålning under maskinen
Jag kan nog mäta stickan i morgon om inte nån annan hinner före.
Nalle i myr: