Ja det jag kan säga är att det är djävulens uppfinning.
Det som har jäklats för mig är banden, boggihjulen och drivhjulen som jag har fått byta men det är förbrukningsartiklar på en gammal maskin. Banden är inte billiga och drivhjulen kostar
ungefär 2000 sek per styck. För delen är att man nog inte behöver byta så ofta. Banden var nog de som hade levererats med maskinen när den var ny. Nu har jag fel på laddningen som är japansk original till Kubota. Någon gång då jag känner för det ska jag skruva dit en lämplig Bosch
generator som man kan med. Sedan så har det gått några hydraulslangar till kranen och jag har kostat på en ny
rotor till kranen så att det skulle gå mindre olja.
Det är några saker som man skulle ha byggt till på den. Det första är en
broms på variatorn så att det skrapar och smäller lite mindre när man växlar. Det andra som skulle vara bra att ha är drift på vagnen. Det skulle öka framkomligheten mycket på vintern när det är is under snön.
När jag köpte min så stod jag och funderade på om en fyrhjuling skulle vara något alternativ. För priset på en begagnad Terri 1020 så får man knappt en timmerkärra med
kran till en fyrhjuling.