Fint att utnyttja dig.kameran vid demont. större chans då att plocka ihop riktigt igen. (Om det nu var riktigt förut)?
Fint är det nog, bara jag också håxat "vid demåntering "
Visade sig bli en
O-ring över, om den längre fram.
Första remonten & första ägaren
Kattstryparen var ingen höjdare att
klämma in kolvarna med.
Slank än dit än hit
En oduglig Biltema remspännare: kom väl till pass, faktiskt första gången jag varit nöjd med den märkliga spännare
Alla kolvarna behövs ju inte vara tajt intryckta!
Det gick som smort.
Här har jag faktiskt lyckats fota orginal uppsättningen av tätningen
Å här kommer återmonteringen av den samme, fast nya!
Uupps! en extra O-ring, vill minnas den har samma dimension som
Första demonteringen
bäst att finna plats för O-ringen
Tätningarna skavs en hel del vid dessa hål fick jag erfara
Gör ett noggrant slip arbete här!!
Här var nog ända platsen jag kunde finna för denna O-ring... det skulle kunna vara möjligt att jag vid demonteringen tagit bort / gammal o-ring som jag inte vet om
Hursom.. Rotorn knep fast, fast rör stång användes.. Ännu en Demontering fick verkställas.
Någon som kan berätta om denna O-rings vara eller icke vara??? så kom fram med det, nu eller senare.
Den såg nog lite klämd ut senare.
Med O-ringen borta roterar den bra... sträv av större fjädrar kanske!
Här kommer en ny/gammal idee.
En brons skiva där emellan som
broms, funkade bra en tid..Nån ide på lämpligt material för denna budgetbroms?
Finns det fjäderbrickor för ett sådant endamål??
Dags kör provkörning, en (2) osensurerad stumfilm ligger på H-disken från första spaktaget....