Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerHjul- och bandburna maskiner

Styrspakar icm 435 y-axis ur fas.

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjul- och bandburna maskiner här

Lind1977 (trådstartaren)

#1 » 00:04:55, 11-01-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Tänkte höra efter lite erfarenheter om att minispakar plötsligt kan ändra läge. Min pappa körde rottne rapiden och tyckte att den blev så slö på höger spak i y-led. Vad jag fann var att 0-läget för framåt bakåt hamnat för långt åt ena hållet. Forcera man spaken åt det hållet fungerar allt så som det gjorde förut, förutom att skalan på y skalan inte räcker till innan spaken går i botten rent fysiskt.

Jag hittar inget om dessa icm 435 spakar om de kan ha hamnat fel i kalibrering på y skalan och vart man i så fall justerar/trimmar in detta igen. Tog en snabb titt under spaken idag och det enda jag såg var en snabbkontakt med kablaget.

Någon som har någon info om sådant här? :) den gamla blondinen hade 5 spakar och inga sådana här finlir till datorboxar.

Mvh Andreas
Lind1977
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 07:58:53, 15-10-2010
Ort: Halland/Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 1404 -91




Återgå till Hjul- och bandburna maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se