Bra fråga. Den är dock frihjulande och ser ingen
spak att koppla in den med.
Hann ner till garaget en vända idag. Lyxigt med så här fina lokaler. Hur ska man vänja sig vid blå hallen sedan?
Började med att svetsa fast nedre gångjärnstappen och hänga upp dörren. Ett styvt jobb ensam, men med ett spakblock och lite envishet gick det vägen.
Städade sedan ur hytten. Fann detta på golvet. Nästan en hel kasse med oljiga och blöta tidningar. Rester efter tidigare ägares slangbrott?
Men med lite fönsterputs på de rutor som finns kvar så blev det lite trevligare i hytten
Under huven finner vi denna
Har någon något tips på vettig
luftrenare?
Oljan var lite gräddig, men jag hoppas det bara är åratal av kondens.
Dessa rör, som ansluter mot motorn, kan det vara
olja? De går nämligen fram mot kylaren...
...där det är gjort så här. Misstänker oljekylare.
Knuten till frontpumpen, närmast motorn, var lite ledsen. Kan det råka finnas någon som vet vad det är för knut jag behöver? Eller är det bara plocka isär och mäta?
Oljan i lådan såg rätt okej ut, men nivån var svår att tyda. Den kommer i alla fall att bytas vad det lider.
Vad kan dessa kranar betyda? Det står bara "stängd" respektive "öppen" på dekalerna mellan dem.
"Framstammen" på vagnen känns onödigt lång. Det borde göra att vagnen genar ganska mycket. Funderar på om man skulle plocka bort denna biten och svetsa/bulta vagnens ramrör direkt mot den tjocka plåten närmast midjan. Då skulle man även slippa glappet i tappen som håller ihop allt nu. Bra eller dålig idé?