Hej igen. Vad är det för tätningar i "bromscylindrarna" för drivningen? Stoppar dom för hydraloljan? Såg i instruktionsbok för dumpern 411B att där satt det en liten hydralkolv som påverkade en vanlig broms huvudcylinder som i sin tur påverkade slavcylindern på bromsskölden. Funkar din drivning bra nu sedan du renoverat den?
Hade isär bromscylindern i trumman ,satt nån sorts vita plasttätningar o nån oring på kolven ,kan vara nån hemmekare som modifierat kolven för att det ska funka med hudraulolja.Har bara provkört lite ännu o det verkar funka som det ska.
Oj, det var trist har gjort lika på vår dumper och då fick jag tag på en axel, skulle tagit den andra också men lätt att vara efterklok. Var på bathso då, men nu hade dom skrotat allt sånt när jag var där för några veckor sedan, så jag har inget bra tips på var man kan hitta.
Vad skulle det kosta att tillverka nya? Kanske billigare om man tillverkade ett större antal ? Vi är kanske fler Brunettägare som skulle vara intresserade?
Drivaxeln gick sönder igen , men som tur va hade jag köpt på mig en ny oanvänd i låda , så bara att fortsätta köra . Midjan glappar något , ingen som har en centrumtapp med mutter , då min är mutter är fastsvetsad.