ja nu har jag kört lite i några veckor med den just nu är det bara 2 problem kvar att lösa kolven till utskjutet har jag packat om 5 gånger nu och packningarna håler bara i 10 timmar jag har schimsat utskjutet så det är inte något glapp i det som ställer till det
iaf. packningen är helt utsmetad framåt varje gång. jag har varit hos min lokala mekaniskaverkstad varje gång med kolven och han kan inte heller förstå varför det blir så och han har ändå reparerat och tillverkat 1000tals kolvar i sitt liv. första gången föra året som kolven gick sönder så åkte hela styrningen, packningen, segersäkringen, och avskraparen ut men vi gjorde vid den och satte i nya grejor och sen höll det hela för vintern men nu så har vi bytt packningar alldeles för många gånger nu sist så provade vi att byta utt plaststyrningarna mot oljebrons som han brotchade in och då höll packningen men efter 15 timars körning så åkte hela gavlen utt igen då oljebronset ger lite högre friktion och var mer tjat för att ha så minimalt med glapp som möjligt problemet med dena kolven är att styrningen är så kort i förhållande till kolvsångens längd så där går inte att få i någon mer segersäkring heller. så nu är tanken att vi ska testa en annan sorts
packning som ska tåla lite mer glapp och så ska vi sätta i plastyrningarna igen men den packningen får man specialbeställa då dom stora grossisterna inte har dom ilager så nu har jag väntat på den i snart 2 veckor men igår så gav jag upp så nu får skotaren stå tills den kommer.
sen det andra problemet är att den är helt omöjligt att ställa in kranen så den går vettigt hur jag än ställer in den så går det inte att smygköra med den ska man tex sänka så sjunker den minst 15 cm. jag har minispakar med ips 302 boxar och ett monsun hv09
reglage när man ställer in kranen så ska man väl skruva ner maxströmen och sedan minströmen och sedan öka på minströmen tills kranen precis börja röra sig så man knappt ser det men hör det på pumpen? så har jag gjort iaf sen ska man ju öka på maxströmen till lagom fart. men när man ökar minströmen så får man skruva några varv innan den börja lägga på
tryck men då ökar den kranen väldigt snabbt så man får skruva till baka den och då får man skruva tillbaka den långt förbi där den började röra sig innan den går så sakta att den precis vill röra sig och då ska man ju skruva upp maxstömen till lämplig sluthastigehet men släpper man då spaken så vil inte kranen börja röra sig igen och då måste man skruva upp minströmen flera varv igen men sen kan man skruva tillbaka den igen det är precis som om den måste ha en startchock för att börja röra sig? jag blir tokig på detta jag har byt spakar dock till begagnade men dom har funkat perfekt innan och så har jag dragit ny el som går direkt mellan spakarna och ipsboxarna och nya hatar och sladdar utt till ventilpaketet och där har jag med dragit direkt utan en masa onödiga kontakter så det finns inga kontakter eller kablar som kan glapa nu. men det blev inte bätre för det. så nu är min fråga är det någon som har varit ute för något liknande eller vet vad det kan vara som är fel?
glömde säga att jag har kollat sevotrycket och det låg på 30 bar så jag ökade upp det till 35 utan något större resultat