Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerHjul- och bandburna maskiner

Mini Bruunett 578f

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjul- och bandburna maskiner här

AndersA78 (trådstartaren)

#1 » 15:00:42, 01-02-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Har en Mini Bruunett som inte vill starta, har tagit bort solenoiden och kör med startkablar från batteri+booster direkt på startmotorn, men den går väldigt tungt känns det som, frågan är ju om startmotorn helt enkelt gett upp eller om något i transmissionen ligger i och går tungt.
När man trycker ner dumppedalen i golvet känns det inte som det går varken lättare eller tyngre?

Hittar varken hydraulschema eller något annat som kan vara till hjälp, vet inte riktigt var jag ska börja för att utesluta det ena eller andra!

Mvh/Anders
AndersA78
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:50:01, 31-01-2017
Ort: Örebro
Sverige



a_larsson

#2 » 21:45:22, 03-02-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag skulle nog börja med o provköra startmotorn urplockad för att utesluta att de e den som strular. E de turbin på dom maskinerna?

1 person gillar det här inlägget.
a_larsson
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 01:30:57, 31-10-2013
Ort: oskarshamn
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fiat 780, bm 500. lokomo 909

AndersA78 (trådstartaren)

#3 » 23:11:52, 04-02-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Ja det är turbin om jag fattat dom få dokumenten jag hitta rätt, har beställt en ny startmotor, hitta för 1700+ moms, då det sitter originalstart är det inte värt att lämna in den.
AndersA78
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:50:01, 31-01-2017
Ort: Örebro
Sverige


Återgå till Hjul- och bandburna maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se