Jag använder ett tunt lager kopparpasta eller liknande i kuggen på bromstrumman och tror det är en bra ide. Kanske skulle kallgalv (zinkspray) i ett relativt tjockt lager vara minst lika bra. Zinken innehåller ingen heller
olja som skulle kunna förorena lamellerna och är mycket bra som rostskydd.
För att kunna montera slutväxeln med bromstrumma måste lamellerna vars "centrerade och linjerade", detta görs enkelt med en
axel som passar i centrumhålet på både styrbromspaket och bromstrumma. På den ihopsatta styrbromsen, skruva i 2 st skruvar i de gängade hålen på lamellpaketet
så långt att fjädertrycket på lamellerna släpper och skjut därefter försiktigt in lamellpaketet en
lamell åt gången i trumman samtidigt som axeln genom centrumen får trumma och styrbromspaketet att centrera.
Monteras lamellerna med kast i förhållande till rotationscentrum blir de utsatt för ganska stor belastning då slutväxeln ska i styrningen den sista centimetern och kanske kan lamellerna och eller andra saker skadas. Har inte råkat ut för detta men har alltid centrerat lamellerna enligt ovan i förebyggande syfte.