Liljansnäsarn skrev:Hej. Bromscylindern ser ut att vara en Loockheed . På min Brunett sitter det en sån där för kopplingen, den är en en tums cylinder och "very hard to find". Det finns nya entums till bla Pv på VP-parts så en sådan kanske kan modifieras på plats. Jag har en mycket tidig KS 836 så jag har en enklare vagnsdrift än på din. Tyvärr så "invecklade" man den första konstruktionen i stället för att "utveckla" den. Jag ser att du saknar blinkerspak. På min så sitter funktionen för vangnsdrift i den. Tryck spaken mot instrumentbrädan så går vagnsdriften i. lyft spaken mot ratten så är det vagnsdrift med diffen i på framaxeln. Den senare funktionen är återfjädrande så man inte skall glömma diffen i. Vad knappen med summern är vet jag ej, kanske diffen på framaxeln
Okej, ja blinkersspaken är avbruten. Men sitter kvar en bit in.
Till slag av vagnsdrift fram och bakåt har jag här
Ja jag har funderat på om de skulle kunna vara diffen på fram-axeln, men ja tycker att de borde varit summer på tillslaget på bakaxel-diffen med.
Summern finns med på säkringsschemat
Vad gäller bromscylindern så får jag försöka ta mig en titt på den och se hur den mår till helgen..