Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerHjul- och bandburna maskiner

Valmet 911.1 Nybörjarfrågor

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjul- och bandburna maskiner här

Robert Å (trådstartaren)

#1 » 22:28:01, 27-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nybliven ägare av en 911.1 2002 utan tidigare erfarenhet, provkört lite idag efter diverse fix och har lite nybörjar funderingar.

Maskinen hade från början en 1600 bomkran som senare blivit utbytt till en chr kran med dubbelutskjut.
I datorn är chr16 valt, på skylten på kranfoten står det CHR18. Hur identifierar jag vilken kran jag har?
Saknar även dokumentation på kranen, nån som har på nån av dessa? (manualen är för 1600 kranen)


Kranen upplever jag som svag när jag provkört, lyfter inte aggregatet (350.1) annat än max halvväggs ut.
Aggregatet upplever jag som rappt när jag kör igenom träd.
Då min manual saknar bladen just om tryckinställning av kran och tryck och maskinen dessutom är ombyggd så är jag lite fundersam om detta.
Har läst mig till att CHR16 ska ha 240bar i alla fall så ska mäta lite senare i veckan, nått mätuttag för detta verkar inte finnas?

Sen funderar jag lite om inställningar av förvalsaptering och värdeaptering, prislistan som ligger i har mycket specialsortiment som inte är aktuella och för min del skulle förvalsaptering funka lika bra till att börja med. Hittar ingen i manualen för MAXI om man kan växla mellan dessa typer av apteringar? Efter lite googling hittar jag lite om att man kan plocka ur VCU:n för att gå från värde till förvalsaptering??

Mer funderingar lär komma...

1 person gillar det här inlägget.
Robert Å
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:36, 14-05-2016
Ort: Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: LM218-Åkerman H9B-Valmet 655




Återgå till Hjul- och bandburna maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Mans96 och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se