Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerHjul- och bandburna maskiner

Problem med framdrift Øsa 250

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hjul- och bandburna maskiner här

Åkermangubben (trådstartaren)

#1 » 13:03:23, 18-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hallo.
Jeg har en Øsa 250 84 modell (tror jeg). Jeg sliter med at den ikke går fram eller bakover. Problemet kommer og går og jeg tror det er et elektronisk problem. De gangene releet slår inn går den som den skal, og så helt plutselig vil den ikke veksle inn lenger. Når jeg trykker inn bryteren for fram eller bak så skjer det ikke noe. Jeg pleier å høre at det "knepper" i releet og så begynner den å trekke fram eller bak ettersom hva som er valgt.
Jeg har tatt ut EF kortet og en reparatør har gått igjennom alle gamle loddinger, uten at det hjalp. Så tok jeg ut printkortet i effektforsterkeren. Det hjalp. Da gikk maskinen som den skulle en hel dag. Så var jeg ferdig med å laste av et lass og skulle kjøre opp i skogen igjen og der står den. Har nå levert det siste printkortet til gjennomsyn.

Det neste blir vel å prøve å bytte noen releer og koble ut effektregleringen. Deretter sjekke ledningene for ev. brudd.

Noen som har erfaring med dette og har noen tips til hva det kan være?

Mvh.
Jo Inge
Åkermangubben
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:31:03, 07-06-2015
Ort: Hedmark
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Åkerman H10B
Øsa 250



Turbodiesel

#2 » 05:21:36, 20-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bilder kan hjälpa.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Towil

#3 » 07:58:40, 20-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kolla att lägesbrytaren i stolen är ok. Den känner av om stolen är vänd fram eller bak.
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige


Återgå till Hjul- och bandburna maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se