Ja, det har gått lite tid , men nu har jag efter många om och men klurat ut varför den lille gule jäkelen, partner b322, inte gått att få igång!,
Och vill därför gärna delge min lösning på problemet.
Atlashjul har alldeles rätt i handhavandefunktionen vid start enl ovanstående, för nu reagerar min exakt på det viset, men innan kunde jag bara dra och dra och dra utan tillstymmelse till start, och stiftet bsr blev blött Jag köpte förgasarkitet till min walbro wt 300 a för 350 dyra kronor och bytte allt som ingick i kitet och började dra och dra osv, alltså var det inte det..
Hade rengjort förgasaren i tinner 10 till 15 ggr dessförinnan och petat med miniatyrborste i hålen, typ såna man har till tänderna, ni vet, men inte fasiken hjälpte det!
Byte av
tändstift hjälpte något men inte bra nog och blev lite desperat, nu när ALLT var bytt i helsikesmaskinen.
Den startade någon sekund på startgas och så småningom gick ju eländet igång och gick som en gud i ca 15 minuter, därefter så började den sacka
Lösningen på startsvårigheterna då?
Jo, det var mitt eget fel
för jag hade förmycket
olja i 95blandningen , det ska ju bara 2% och jag hade nog minst det dubbla eftersom jag blandar själv.Nu startar den som den ska och problemet är ur världen, MEN nu kommer det ett nytt problem och det är värmeproblemet efter en kvart som jag fn inte har någon lösning på.Den stannar inte direkt utan jag hinner
släppa gasen och får den att gå på tomgång men inte mer. SÅ frågan är om någon kommit på en lösning på värmeproblemet
och vad man kan göra åt det. Jag försöker såklart att komma på en lösning men har ännu inte lyckats.
mvh tommen