Jag ser att jag teoretiskt beräknade förgasar
inställning väldigt nära rätt av H och L skruven på E85 bränslet av den öppna upp skruvning mot vanlig bensin som ni beskrev ändringen på förgasaren men med beräknad grundinställning inom+-1/4 fel.
Kopplingen på min husqvarna 244RX är nog 502 17 90-01 eller 502 17 90-02 typen lanseras 91-92 håller 5 gånger längre än original från 1984 typen.
I Sverige finns två typer Etanolbensin E10 och E85 i debatter pratade man om höja mängden i vanlig bensin till 10% från 8% alkohol genomfört men det är Metanol alkohol inte Etanol för det är en E typ bensin var av E85 finns i hela Sverige medans E10 finns på några få platser i Sverige och den skall vara sprid mack standard i Tyskland E10 som etanol bränsle.
Jag har gjorde lite experiment för 10 år sedan med E85 Diesel och bensin och raps E 85 och rapsen vill inte blanda om inte värmen är 38 grader varmt gjorde också lite med en diesel med palmolja fusk parti diesel
grön den separerade i frysen och gick i hop vid 38 grader varm blandad med E 85 och Palmoljediesel sedan provat vanlig bensin med SP
olja tvåtakt mineral dålig smörjnings olja spetsade med 1%
lacknafta vilket varv kraft skillnad men luktade diesel kraftigt.
Så vist etanolen kan på grund av torrhet mot bensin kräva 3% mot vanlig bensin är lite smörj men enbart räcker ej i tvåtakt smörja i rent tillstånd ca 1/8% eller vad nu är exakt.
Etanolen fick dåligt ryckte i flygvapnet under ww2 i sverige på grund av kondens siktning hade etanolen värmts med
värme växlare till 38 grader då hade det fungerat men de visste ju inte om fören senare om siktningen.
På skolan kemi lektion fick man lära sig att metanol är torr dectillering exemplet var träbit i
glas rör med brännare under blev kolbit med vätska omkring
terpentin och metanol.
och att Etanol är framjäst som bulldegs jäst och socker i bland vatten en jäst och dectillering process.
Tyvärr är egenskaperna helt olika hålla sig blandad i bensin och oljor.
Jag kade 1½ år i jeep dunk den hade då separerat oljan från E85 men den klarar månader om väder växlingar inte är fuktiga och temp skiftande där av kolla alltid att den är blandad oljan i E85 ett sätt kolla vattenhalt vore typ glykolprovare typ specifik vikt skull så ske så märks driftstörning motor varva ej ut slå av töm ut E85 koll upp fyll ny som är blandbar kör vidare memas problemas.
Bränslet Etanol slänger ut allt utom vatten när det är mättat med vatten inget lång tid lagra i fuktig miljö då hamnar det skiktat i botten av skiktat i tvåtakt med blandat blir det inte blandat etanol i botten vore det inte det skulle den vara toppen bensin men det är se upp med tyvärr då går det köra på ett med drift störnings risk.