Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumSkogs(bruks)maskinerHandhållna maskiner

Vanligt fel på Hva 545 f, fx, fxt. Jonsered fc 2245, W

16 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera handhållna maskiner här

Blockstens trollet

#16 » 14:09:33, 04-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det skulle behövas 52 kubiks motor minimum min farbror hade jonsered RS 52 en gammal tung röjsåg med 225 klingan den orkade bra men det fanns då inte annat en för tand klinger var inte optimalt sedan så är ju inte alkylat 2T heller exakt som vanlig bensin ligger 9½ % fel tappar lite effekt utan skruv omställning jag brukar dra ner H skruven ca 1/4 nästan fattas 1/16 del för att ej ligga i högvarvsregister utan bludderregistret och L upp 1/8 men bensinen fungerar ju men den ligger lite fel rakt av akylat 2T om sågar vore ställt in så fabriken skull de skära med vanlig bensin vilket de inte bör ställa in så blir den konsekvensen då.
Skall se på swedols jonsereds Ulticor FC 2145 viserligen 45 kubikare min gamla HVA 244RX är på 44 kubik lite väl sliten men fungerar än väldigt bra jag tror att bensin röjare används ett tag möjligen med E85 men motorsåg är nog övergång batteri 82 volts men röjsågar bensin behöver trimning eller mer kubik komma till sin rätta.
Den där cylindern 545 och 2245 har överströms kanaler långt fram vev slängarna drar nog till baka lite innan de stänger med sådan placering på dem tanken kanse var få tillbaka utgående men de blir nog mer färsk blandning tillbaka i vevhuset?
ser att det finns någon generations cylinder 2 ändrat flöde av de här cylindern mak 11.?
Mvh Block Stens trollet Svante Vante på pörsmarkshälla
Maran är på dåligt humör i berg hällan tyvärr. :help: Även ett troll kan flyga vante :mrgreen:
Team EVKI=Eviga Varningens Kollektiva Idioter.
Team BDH=Bara Det Håller.
Maxwells ekvationer.
Användarvisningsbild
Blockstens trollet
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:33:54, 14-04-2016
Ort: Norrbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Före detta utbildning är pernsonär.
huada Daiamond Wire Saw Machine DWS-55AX och Åkerman H16c (Reg 842612 4)




Återgå till Handhållna maskiner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se