Fick hem tätningarna och lyckades byta dom utan att dela motorn men ser att det då läcker lite i blocket också utanför tätningarna... Så det blir att dela hela istället, tur jag köpte hem tätnings geggan fär säkerhetsskull...
Tätningarna var problemet, eller iaf tjuvluft i vevhuset, fick aldrig mina provtrycknings plattor att hålla helt tätt i insuget då det är tre hål och bara gummi att dra emot.
Men fick bara bubblor mot provtrycknings utrustningen efter att jag limmat om vevhuset så jag hoppades på att resten var tätt och det verkar ju så.
Var ute idag och har kört tre tankar utan att den varvar upp eller blir tveksam.
Geggan du klistrade med fick jag aldrig tag i lokalt, det fanns bara den typ som klarar alla oljor men inte bensin Grattis föresten, du verkar inte ha fått några delar över:-)
"Ett väl definierat problem är ett till hälften löst problem."
Faktiskt inte en enda del över... Men var gånger jag svor över att jag inte tagit bilder vid demontering...
Jag brukar kolla art nummer på div sprängskiss sidor och sen beställer jag på maskinklippet, de har aldrig misslyckats hittills att få fram de delar jag behöver. Har ingen lokal handlare, närmast är fem mil bort.