Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/FeedbackBuggar

Backproblem igen

43 inlägg • Sida 2 av 3
Rapportera buggar som ni hittar här!

Holger

#16 » 13:14:44, 18-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Humm, vi har inte ändrat något som har med detta att göra alls.
Fattar inte detta! :svettas: :klia:
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test



Holger

#17 » 11:11:13, 27-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har nu testat med alla mina webbläsare, IE, FF och Chrome och jag har definitivt inte detta fenomen! F#n vad jobbigt! :sad:
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Loke (trådstartaren)

#18 » 17:02:51, 27-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skulle just skriva "Snälla Holger, försök att fixa till detta problem" när jag ser ditt inlägg. Det är liksom halvtungt att scrolla ned för varje tråd man ska läsa. Det blir bla att man skippar många trådar genom att det tar så onödigt mycket tid i anspråk. :sad:


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Holger

#19 » 19:15:02, 27-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska försöka sammanfatta problemet:
1) Du tittar alltså på t.ex. "Visa nya inlägg" eller "Senast aktiva teman".
2) Sedan klickar du på en av länkarna (den oranga rutan med "X nya").
3) När du har läst klart tråden så klickar du på webbläsarens backa-knapp.
4) Då hamnar du längst upp på sidan, inte nerskrollat dit där du lämnade sidan när du klickade på tråden i steg 2.

Korrekt så långt?
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Holger

#20 » 19:18:26, 27-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Testade nu igen!
Mitt Chrome hemma gör som beskrivet ovan (ej på jobbet - kan vara en äldre version). Det har alltså med största säkerhet med webbläsaren att göra och det är då inget vi kan fixa.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Loke (trådstartaren)

#21 » 21:28:22, 27-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger skrev:Testade nu igen!
Mitt Chrome hemma gör som beskrivet ovan (ej på jobbet - kan vara en äldre version). Det har alltså med största säkerhet med webbläsaren att göra och det är då inget vi kan fixa.


Det är precis som du sammanfattat i inlägget ovan. Men jag köper inte att detta har med webbläsaren att göra eller är orsaken. Dels för att problemet uppstod helt plötsligt efter att forumet funkat helt okej tidigare, dels genom att det är flera som fått samma problem vid samma tidpunkt.
Som jag nämt så segade forumet väldigt med långa väntetider mellan musklickningarna, i synnerhet bakåtfunktionen innan backfunktionen till "första sidan" la av.

När jag väl är inne i trådarna och dom har flera sidor så funkar backfunktionen helt okej, det är alltså endast backfunktionen till huvudsidan där jag ser alla trådarna som felar.
Ytterligare en orsak som gör att jag är övertygad om att det är Maskinisten som "buggar" är att jag testat med en mängd olika forum på webben och alla fungerar som dom ska, det är alltså endast Maskinisten som jag har problem med.


Testade nu sambons dator och där funkar det inget bra alls. Loggar in, väljer tex "en dag" på senast aktiva och klickar på rutan där man kommer till det första olästa inlägget hos tråden. Så långt funkar allt bra, men när jag backar så får jag först upp en sida där det står att "webbsidan har upphört att gälla" om jag sen backar ytterligare en gång så kommer jag till startsidan (där jag kan välja kategorier) och får börja om igen.
Men om jag däremot uppdaterar sidan kommer jag tillbaks till rätt ställe. Detta kan givetvis bero på någon typ av säkerhetsinställning på hennes dator men inget är ändrat och Maskinisten har funkat klockrent på datorn tidigare.

Om det nu är min webbläsare som detta fenomen mot förmodan skulle bero på så borde det ju vara något som händer just med Maskinisten kontra våra webbläsare. Vad är det som då skulle ha hänt, då det är fler som fått problemet vid samma tidpunkt, och som nämnts att det är bara på Maskinisten som problemet uppstår. Är det någon som har något tips om detta tro.


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Towil

#22 » 21:58:50, 27-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

I firefox funkar det *nudge nudge, wink wink* :grin: :grin:
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

Loke (trådstartaren)

#23 » 22:19:25, 27-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Towil skrev:I firefox funkar det *nudge nudge, wink wink* :grin: :grin:


Ja ja, men jag är mest intresserad av vad som hänt och jag vill liksom inte byta webbläsare heller då det egentligen inte är min dator. Allt annat funkar ju klockrent, tror fortfarande att det är någon liten kodsnutt hos Maskinisten som inte drar jämt med chrome. Märkligt att det endast är detta moment som failerar, om det hade varit strul på fler sidor så hade det ju inte varit något snack om saken. Backfunktionen funkar ju till och med på sidorna inne i trådarna, varför är det skillnad när jag backar mot "huvudsidan"...verkar ju inte klokt.


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Loke (trådstartaren)

#24 » 22:32:49, 27-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu har jag installerat Firefox och nu funkar det igen. :thumme:

Men jag kan ju inte säga att jag är helnöjd med utseendet men allt har väl en tillvänjningsperiod. Men finns det inget typ av adblock till detta?

Ja ja...
Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Turbodiesel

#25 » 22:36:14, 27-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Klart det finns Adblock till FF, hur skulle det annars funka?..
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Loke (trådstartaren)

#26 » 22:54:31, 27-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Turbodiesel skrev:Klart det finns Adblock till FF, hur skulle det annars funka?..


Snabba ryck... :thumme: :mrgreen:


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Towil

#27 » 23:28:04, 27-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var ju med firefox Adblock kom till.

Sedan behöver man pilla lite i inställningarna för att det skall gå lite fortare.
Towil @ Webbläsarvalet igång
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

Fredrik_

#28 » 11:40:54, 29-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har liknande problem men vid backning inom tråd med flera sidor.
Kommer till toppen på befintlig sida istället för till förregående, backar jag vidare rätt antal ggr kommer jag tillbaks till listan.
(Utom ibland, då jag kommer till första i fönstret..)

Använder någon form av IE normalt.
Fredrik_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:18:38, 16-10-2008
Ort: Skogen NNO om Stockholm
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Blommas

#29 » 20:43:03, 06-10-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blommas skrev:Jag använder inte senast aktiva men har ändå detta problem. Det började för ca en vecka sedan. Jag hamnar alltid högst upp på sidan när jag går bakåt med webbläsarens knapp uppe till vänster. Använder Chrome.


Idag började det fungera som vanligt i Chrome igen. Både på jobbet och hemma. :grin:
Blommas
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:46:02, 11-04-2011
Ort: Södra Sverige
Sverige

Loke (trådstartaren)

#30 » 20:56:04, 06-10-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blommas skrev:
Blommas skrev:Jag använder inte senast aktiva men har ändå detta problem. Det började för ca en vecka sedan. Jag hamnar alltid högst upp på sidan när jag går bakåt med webbläsarens knapp uppe till vänster. Använder Chrome.


Idag började det fungera som vanligt i Chrome igen. Både på jobbet och hemma. :grin:


Ja men se på fan, nu kanske man får känna sig hemma igen.
Jag skulle gärna vilja veta vad som hade hänt, är du verkligen helt hundra på att fenomenet inte berodde på Maskinisten Holger.


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige


Återgå till Buggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se