Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/FeedbackBuggar

Konstigheter i forumet?

447 inlägg • Sida 29 av 30
Rapportera buggar som ni hittar här!

Towil

#421 » 13:32:28, 08-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Prova en annan webbläsare. Chrome finns väl till ipad med.
För att komma till youtub i filmen så klicka på youtub texten nere till höger så öppnas den på youtubes sida.
Att det går segt är kombination av dator, läsare och internet hastighet.
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige



Loke

#422 » 14:09:30, 08-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Towil skrev:Prova en annan webbläsare. Chrome finns väl till ipad med.
För att komma till youtub i filmen så klicka på youtub texten nere till höger så öppnas den på youtubes sida.
Att det går segt är kombination av dator, läsare och internet hastighet.

Kör med Chrome, den funkar bäst av alla jag testat.

Nu är det så här...jag har ingen youtubetext nere till höger. För övrigt så ser jag heller inte några avatarbilder, ser ingen text eller ort på medlemmen, endast medlemsnamnet samt klockslag och datum när inlägget är skrivet. Av någon outgrunlig anledning så saknas information på min skärm, som i det här fallet youtubetexten eller avatarbild osv, det är även mer grejer som är annorlunda än hur det ser ut på en riktig PC, till och med kärringens telefon är bättre än detta elände, nä ut ska skiten, så fort jag får ork att fara till en datorbutik.

Begriper inte heller hur man tar en skärmdump, med såna till hjälp kunde det kanske gå att visa problemen, men jag förstår inte heller hur man sparar bilder på Ipaden, än mindre hur man förflyttar dom till Maskinisten från kakelplattan...huga.


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

magloman

#423 » 15:25:16, 08-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Prova tapatalk på plattan innan du återanvänder den till kakel

Skärmdump genom att hålla in hemknappen och låsknappen samtidigt.
Kräver lite övning, lätt att låsa skiten eller komma till hemskärmen.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Bengt Erik Eriksson

#424 » 16:14:14, 08-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Loke: får du inte upp kolumen med avatarerna tror jag du får leta upp den lilla texten jag ringat in här på bilden. Klicka på den så ska det fungera.

Bild

Att det är jobbigt att få hem stora sidor kopplar jag till att RAM minnet kan vara dåligt och framför allt att cache minnet i processorn är dåligt. Mest troligt om datorn är gammal.
TD klagade förr på att man bäddade in yt klipp. Men sedan han bytte dator gör han det gärna själv..
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69

Loke

#425 » 18:35:19, 08-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Japp, du har helt rätt, när jag kör datorversionen ser jag komplett avatar, varför jag började med mobilversionen var två saker, en var att sidan blir större men huvudsaken var att reklamen hade en tendens att sega ner Ipaden än mer, men nu verkar inte reklamen ha någon större betydelse då den verkar laddas in lika snabbt (sakta) som det primära.

Någon youtubetext ser jag dock fortfarande inte.

Ja, Ipaden är till åren, hur många vet jag inte men man kan tycka att det borde gå att kolla på ett diskussionsforum utan problem då det är endast detta samt tittande på youtubefilmer och på någon datorversion av tidningar jag har plattan till.
Ska jag syssla med något "riktigt" så är det numer kärringens bärbara som får tjänstgöra.
Nä, allvarligt talat så är det bland "vanliga" sidor faktiskt Maskinisten som krånglar, mest med bilderna då samt Blocket, Blocket funkar inte alls att kolla på, hänger sig och segar ned plattan något fruktansvärt.

.....................................................

magloman skrev:Prova tapatalk på plattan innan du återanvänder den till kakel

Skärmdump genom att hålla in hemknappen och låsknappen samtidigt.
Kräver lite övning, lätt att låsa skiten eller komma till hemskärmen.

Ja, kanske man ska testa tapatalk, fick ett horn i sidan till detta då inte bilderna som var skickade via tapatalk inte visades på min gamla XP-dator.

Skärmdump ska jag testa men vart hamnar bilden någonstans på en Ipad? Och funkar det som vanligt hos Maskinisten när man ska ladda in bilder? Som ni ser är jag helt rudis på Ipad, tycker som nämnts att det är en eländigt bökig skapelse, mest irriterad är jag på att saker och ting ändras bara jag svagt nuddar i skärmen, värst är detta vid youtubetittande, man kan lätt komma bort sig då plattan har en tendens att hänga sig om man hamnar på en ny film och backar.

Hur som helst, så var en orsak till segheten hos plattan att G-mailet var aktiverat utan att jag visste om det, märkte detta (idag) på att efter ett "pling" som kunde höras nu och då blev plattan nästan omöjlig att hantera, fick ofta starta om för att få igång skiten igen. Men nu efter avaktivering av e-postprogrammet verkar det flyta på bättre, tror att detta låg och tryckte i bakgrunden mer eller mindre hela tiden.

Ska nu utvärdera dator/mobilversion och se om allt fungerar bättre utan e-posten, tror för övrigt att jag avaktiverat alla automatiska uppdateringar och grejer.


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

magloman

#426 » 18:42:15, 08-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bilderna hamnar i "bilder". Samma ställe som ev fotograferade bilder hamnar.

Ja gamla ios enheter blir märkbart långsamma med fler program igång. Dubbelklicka på hemknappen o stäng alla program genom att dra dom upp förbi skärmen. Gör underverk o stänga av lite ibland.

För o ladda upp bilder via tt måste man välja att lägga dom hos tt. Sen brukar nån mod på forat se till att dom kommer dit. Xp har problem med rotcertifikat så många hemsidor som inte funkar på xp längre.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Loke

#427 » 19:42:15, 08-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Måste testa att ta en skärmis och infoga i inlägget, ser ut att funka bra.


Bild


Så här ser det ut för mig när jag kollar på inbäddade filmer, finns ingen länk till själva Youtube vad jag kan se. Åter igen, för att förflytta mig i tidsaxeln måste jag klicka på bilden för att få fram "reglaget" då stannar även filmen tror jag, annars måste jag även klicka på "stopp", förflytta tidsreglaget och sen köra igång filmen.

För att fortsätta att fredagsdissa kakelplattan så kan man kanske ibland undra varför mina inlägg är ändrade flera gånger, jo, det ligger till som så om jag ska tex ta referens från en annan sida/inlägg osv så drar jag mig för att öppna den aktuella sidan i en ny flik då det händer ofta att allt jag skrivit i inlägget som ligger på första fliken raderas och inte går att återskapa, detta trots att jag förhandsgranskat inlägget, om jag inte förhansgranskar är allt jag skrivit ofrånkomligt raderat. Och detta fenomen återkommer oavsett vad jag sysslar med på plattaset, tex youtube, om jag öppnar en ny flik för att översätta ett ord kan filmen jag kollat på i första fliken försvunnit när jag ska fortsätta med filmen.

Därför kan jag skicka inläggen trots att jag inte är färdig med dom och i stället ändra i efterhand, ja, jag vet att man kopiera, men har man sysslat med en sån här kakelplatta vet man att det inte heller bara är bara...

Flikarna är alltså intergrerade med varandra och ändrar den oaktiverade fliken när jag öppnar en annan, ibland kan det funka men oftast är det struligt, på en PC ändras ju ingenting på första fliken hur än mycket man härjar med andra flikar. Kan ju vara någon inställning men jag har inte hittat något som kan avhjälpa det här "felet", gäller alltså att man tänker sig för.

Jaja, hur som helst så har man lärt sig något idag också. :thumme: :grin:


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Towil

#428 » 20:27:50, 08-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du kanske får mobilversionen av tuben med plattan.
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

magloman

#429 » 21:33:54, 08-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Trycker du på pilen högst upp till höger öppnas klippet i youtube appen. Iaf funkar det så på safari. I den kan du jobba med flera flikar utan att innehållet ändras oxå.
Kör man apple tycker jag man ska ge safari en chans, den är mkt bättre än vad man tror. Är oftast snabbaste webläsaren vid tester. Inga fel när hårdvaran börjar bli till åren.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Loke

#430 » 22:30:27, 08-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

magloman skrev:Trycker du på pilen högst upp till höger öppnas klippet i youtube appen. Iaf funkar det så på safari. I den kan du jobba med flera flikar utan att innehållet ändras oxå.
Kör man apple tycker jag man ska ge safari en chans, den är mkt bättre än vad man tror. Är oftast snabbaste webläsaren vid tester. Inga fel när hårdvaran börjar bli till åren.

Körde med Safari när jag nyss hade fått övertagit plattan men jag kom liksom aldrig hundra överens med detta. Kan ju helt enkelt vara en vanesak, men jag minns att det var saker som jag irriterade mig på.
Ska ta och testa Safari igen och som du säger ge det en chans, för hur det än är kan det nog inte bli mycket sämre än hur det är nu. Är frusterande att lägga en massa tid på struliga datorer, i min värld ska sånt bara funka, i synnerhet då man i stort sett bara har dom för underhållning.

Towil skrev:Du kanske får mobilversionen av tuben med plattan.

Ja, det är mobilversionen jag har kört med, kom inte ihåg varför men det var det som funkade bäst minns jag. Ska testa dator eller skrivbordsversionen som det heter på plattan så får vi hur det funkar.


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Loke

#431 » 09:08:30, 09-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Towil skrev:Du kanske får mobilversionen av tuben med plattan.

Som jag nämnde så körde jag med mobilversionen av youtube och de inbäddade filmerna var en pina att kolla på. Nu har jag testat att köra youtube på dator/skrivbordsversionen och då funkar det att flytta tidsaxeln under filmens gång. Även själva "filmrutan" i inlägget ser mer ut som det ska när filmen körs samt att jag ser youtubelänken nere i högra hörnet. Nu gäller det bara att hitta vart jag ändrar till datorversionen permanent för efter några trådöppningar så hoppar det automatiskt över till mobilversionen.

:thumme:


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Bengt Erik Eriksson

#432 » 20:34:34, 09-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

:thumme:

själv störs jag fortfarande av den sporadiska E-post aviseringen.. så här ser "mina inlägg" ut efter att jag gått igenom mailen.. fanns det någon lösning? vet att det började för flera år sedan när jag bytte e-post men då var det bara någon tråd. nu är det ca hälften..
Bild
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69

Janson1

#433 » 07:03:41, 25-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min E-postavisering har nu fått spatt, jag fick 10 likadana mejl: Meddelande om svar på tråd- "rolig bild" igår 22:12
Samtidigt saknas det mejl från andra besökta trådar.
Finns det nåt överhuvudtaget jag som användare kan göra mer än att trycka på länken/knappen: sluta bevaka.
Jag har one.com´s webbmejl för att kunna se min e-post överallt på alla datorer.
Det jag börjar bli rädd för är att den likagärna kan få superspatt och skicka 1000 mejl likaväl som 10 en blåsig natt...

1 person gillar det här inlägget.
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

dc_lindberg

#434 » 00:25:59, 17-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

15 och 16 januari 2018 - inga av uppdateringar i bevakade trådar har aviserats.
=> ?
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

ja-bond77

#435 » 09:05:33, 17-01-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ibland märker jag att aviserade trådar inte dyker upp i "olästa inlägg". Inte så ofta jag lägger märke till det men i varje fall...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Användarvisningsbild
ja-bond77
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 08:20:51, 26-05-2006
Ort: Närpes
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Länk till min maskinlista: www.maskinisten.net/t1422
Verkstaden: www.maskinisten.net/t4302

SampoR2065-07 www.maskinisten.net/t2676
Kockum 414B -82 www.maskinisten.net/t13475
Kobelco SK235SR www.maskinisten.net/t214811
Lännen 860 S -00 www.maskinisten.net/t8461
Gem emerald -97 www.maskinisten.net/t27192
Case IH 1394-4 -86
Ford Major
Valtra 8150 hitech-01


Återgå till Buggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se