Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/FeedbackBuggar

Blir utkastad hela tiden...

109 inlägg • Sida 8 av 8
Rapportera buggar som ni hittar här!

Michael Meier

#106 » 19:58:40, 11-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fick man lära sei lite latin också Verbatim ... ord för ord
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige



Jonas A

#107 » 08:54:35, 12-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Michael Meier skrev:När man har fler än en flik i XP/Chrome uppe när datorn försätts i sleepmode, vid awake tappas inloggningen, finns det lösning på det problemet ? (förutom det mest självklara)




Har samma problem, har ofta flera flikar öppna.
Jonas A
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:32:20, 28-04-2006
Ort: Varberg (Derome)
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: L60F
Merlo 41.7 -05
Valmet 855 -91
BM 430 -77
Bm 320 -61
Bm 425 Terrier -57
Volvo BM L50 -91

dc_lindberg

#108 » 10:02:44, 12-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

...gillar inte chrome... har inte chrome... har inte samma problem, men har en ruta som bara dyker upp på maskinisten:
" Endast säkert innehåll visas. Vilka är riskerna? {Visa allt innehåll} X "

...den är irriterande och stör hemsidan som störs av all löst rörligt ovidkommande tjafs som annonsörerna tycker är roligt att mucka med, samt det eviga hattandet och rullandet upp och ned av sidan...
Det -var- bättre förr - Window 3.0 ...

För oss som var med på Win95A tiden så är nätet dock ett himelrike mot förr... 95A kraschade totalt i snitt 1g/v... se'n kom B å den höll mycket längre... den kraschade i snitt bara 2ggr/mån... se'n kom C å den var bra! Den kraschade bara då o då dock minst 1g/mån...
98:I var en katastrof! Jag testade aldrig skräpet - vänner och bekantas elände avskräckte. 98:II med alla tillägg var helt ok. Den kraschade bara några gånger per år, dock minst 1g/år.
Så, visst, XPn dummar sig - o jag har lyckats krascha XP 1g sedan jag köpte den :)
Det som är synd är att man istället för att göra enklare, tillförlitligare och stabilare så har man skapat en koloss på lerfötter i formen av ett korthus... Win 8 hör jag så mycket negativt om att den är inte ett alternativ.

Ju mer som kan trassla - dessto mer kommer att trassla!

http://en.wikipedia.org/wiki/Murphy%27s_law
Mathematician Augustus De Morgan wrote on June 23, 1866:
"The first experiment already illustrates a truth of the theory, well confirmed by practice, what-ever can happen will happen if we make trials enough."

Oftast är det dock Finagles lag vi menar när vi säger Murphys:
http://en.wikipedia.org/wiki/Finagle%27s_law
Finagle's Law of Dynamic Negatives (also known as Finagle's corollary to Murphy's law) is usually rendered:
"Anything that can go wrong, will—at the worst possible moment."
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Paxman (trådstartaren)

#109 » 10:26:05, 12-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

"I hate to say it"...eftersom det för många är väldigt provocerande...men Mac OSX fungerar precis så som man önskar att ett operativsystem ska göra. Dyra hårdvaror men nya versioner av OS kostar bara ett par hundralappar och datorn sköter hela installationen själv...och då behåller man alla personliga saker: inställningar i olika program och datorn i övrigt, bokmärken, tom flikar i webläsarna ligger kvar. Jag var tidigare PC-kille men för några år sedan bytte jag till Mac av professionella skäl, och det är precis som det sägs: "Once you go Mac, you don't go back!" Jag har en stationär PC med Win 7 men den startas kanske tre gånger om året och varje gång blir jag jag irriterad över hur yxigt allt är i Windows...för att inte tala om när svärfar ringer och har problem med sin laptop med Win 8. Jag har varit tvungen att säga att jag inte kan hjälpa honom eftersom allt är så ologiskt.

1 person gillar det här inlägget.
Paxman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:42:54, 20-01-2014
Ort: Stockholm
Sverige


Återgå till Buggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se