Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtÖnskemål/FeedbackBuggar

Segt forum

62 inlägg • Sida 4 av 5
Rapportera buggar som ni hittar här!

bonnen513

#46 » 11:28:49, 20-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

tack Maglo det var bättre än 63ans svar som nog hade blivit "leta"
tack kotten

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bonnen513
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:36:25, 21-03-2013
Ort: Tämta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2



magloman

#47 » 18:07:03, 26-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

För mig funkade det bra i kanske en vecka.

Nu är det tillbaks med http 408/409 hela tiden. Ska formatera om min dator i dagarna, får jag se vad som händer.
Har dock mest problem med EN dator nu åtminstone.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

dc_lindberg

#48 » 18:53:25, 26-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

...tyvärr måste jag bekräfta Maglomans iakttagelse... Nått segar ned, speciellt gällande uppladdning av bilder och uppdatering av sida.
Skulle behöva göra som Magloman, format c:kolon... men ibland känns det som man skulle behövar format "C:kolan"...

Kan inte trasselet ha att göra med MS virusets nya barnkammare (Win10 plattformar) o någon konflikt med äldre system?
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Towil

#49 » 20:43:56, 26-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Haft problem med mitt telia bredband med att TV fryser bilden ibland i ett par månader. Senaste veckan har även bradbandet gått upp och ner för att jag inte fått någon IP från DHCP efter en omstart av telias switch.
Var switchen från telia som bråkade med packet loss av och till.
Så gammal hårdvara ställa tilldet när den börja fallera partiellt.
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

dc_lindberg

#50 » 13:26:30, 28-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Klickade på ändring av den automatiska uppdateringen av Win7. Stängde helt av automatiken. Resultatet blev snabbare dator, svarar bättre på komandon, Maskinisten flyter på bättre.
Baksidan är att man måste klicka på ikonen "windows update" då o då - men hellre det än bromsklossen automatisk uppdatering som aktiverar sig i tid och otid.
MS måste ha omkonfigurerat den där automatiska uppdateringen i någon av alla de trillioner reparationstillägg som de vräker över ens dator...
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Loke

#51 » 09:45:11, 29-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

NU FÅR DET VARA NOG.....i alla fall lite irritation. :grin:

Vet att det varit strul med forumet en tid, ibland funkar det och ibland inte, begriper att forumskötarna sliter i anletes svett för att få det att funka på bästa sätt, bra så långt....men...

Det jag nu beskriver har pågått under lång tid och faktiskt är ett problem då jag många gånger avbryter inladdningen av trådar med mycket bilder i då det tar för lång tid innan man kommer till det senaste olästa inlägget.

Jag har det snabbaste ADSL:et men trots detta så tar det allt för lång tid att ladda in det första olästa inlägget då alla bilder som ligger på den sista sidan i den tråd som jag besöker ska laddas in före senast olästa inlägget dyker upp, om det nu gör det, ibland hamnar man på någon bild i ett tidigare inlägg och får scrolla ned, tar alltså en väldig tid att läsa då väntetiden blir ohållbar. Drar/scrollar jag ned till sista olästa inlägget så "hoppar" sidan upp och bilderna fortsätter att laddas in på skärmen. Först när alla bilderna i alla tidigare (lästa) inlägg är inladdade "stannar" sidan så jag kan läsa inlägget, förhoppningsvis utan att behöva scrolla ned.

Är det filmer inlagda i inläggen, såna som man kan titta på direkt brukar det ta extra lång tid, är liksom som att filmerna ska laddas in eller i vart fall etablera sig i inlägget/tråden. Så hur som helst, är det många bilder/filmer i tidigare lästa inlägg i aktuell tråd så har det nästan blivit så att jag slutat att överhuvudtaget kolla på dessa inlägg.

Skulle det inte gå att göra så att det senast olästa inlägget prioriteras och resten av inläggen i tråden laddas in i bakgrunden?


–------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Det som nu följer är väl egentligen inget större problem men upplevs irriterande lik väl:

Även i vanliga fall är väntetiden mellan att man tryckt på "knappen" till sista olästa inlägget dyker på tok för lång, att läsa Maskinisten via tex senast aktiva eller visa nya inlägg osv där man har många inlägg/trådar att gå igenom tar liksom lite för lång tid för att man ska känna sig bekväm, forumet upplevs liksom segt helt enkelt.

Men absolut värst är det alltså med trådar som har tidigare (lästa) inlägg som det är mycket bilder i, nästan ohanterbart, eller är ohanterbart om man vill ögna igenom Maskinisten lite snabbt.


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Towil

#52 » 10:05:57, 29-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vilken läsare kör du med?
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

Loke

#53 » 18:36:23, 29-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Towil skrev:Vilken läsare kör du med?

Jag kollar webben via en I-pad halvstor kakelplatta, som jag förstår så är det safari läsare och Chrome sökmotor. Men jag har nu kollat med sambons dator (en riktig bärbar) med Firefox och Google och det är samma fenomen där. bilderna tar en jäkla tid att ladda in (dock något snabbare) och som nämnts så är det många bilder i inläggen före så hoppar bilden till inläggen som innehåller de bilder som håller på att laddas in.

Lite märkligt är detta då vissa bilder kommer så gott som direkt medans andra tar en väldig tid på sig, ibland laddas inte en hela bilder in utan det kan bli halva eller mindre, händer oftast om det är fråga om många bilder i inläggen. Refererar till Autoreps tråd "vad jag jobbar med", där tex kan det ta sån tid att bilderna helt enkelt slutar att laddas in innan dom är kompletta.

Däremot funkar det när jag kollar i sambons telefon, då hamnar jag på första olästa inlägget och blir kvar där trots att bilderna i trådens inlägg håller på att laddas in.

Har även testat på I-paden och datorn att skifta mellan dator och telefonversion av forumet men detta har ingen betydelse.
Överhuvudtaget så är faktiskt forumet lite väl segt här hos mig, ska även tillägga att det övriga som jag kollar på via I-paden förutom Blocket som är sanslöst segt så funkar det mesta helt okej, har tex inga som helst problem att kolla på Youtubefilmer, dessa kommer igång direkt och rullar på som hejsan.


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Towil

#54 » 18:46:06, 29-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vilken hastighet får du här?
http://beta.speedtest.net/sv

Lägg gärna in en länk till en sida som går slött för dig.
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige

63an

#55 » 19:07:04, 29-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Krångel med forumet "ej tillgängligt" ! Internt eller externt problem? :huh:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

Norpan

#56 » 19:11:08, 29-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tycker mest det är General Error som ockuperar forat, och han har oftast tappat bort sqlservern.

1 person gillar det här inlägget.
Norpan
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:51:56, 31-07-2007
Ort: Småland
Sverige

63an

#57 » 19:14:16, 29-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Glöm inte rensa forumcookies med jämna mellantider :thumme:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

magloman

#58 » 19:54:43, 29-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är skitsegt för mig oxå när man kommer in. I övrigt sql error. Sista veckorna har det blivit värre tycker jag.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Loke

#59 » 21:53:54, 29-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Towil skrev:Vilken hastighet får du här?
http://beta.speedtest.net/sv

Webbplatsen kan inte nås.....det gick inte att hitta DNS-adressen...osv.

63an skrev:Glöm inte rensa forumcookies med jämna mellantider :thumme:

Brukar göra det då och då.

Norpan skrev:Tycker mest det är General Error som ockuperar forat, och han har oftast tappat bort sqlservern.

På sista tiden har det varit lite mycket sånt, besvärlig jävel den där generalen tycker jag. :grin: På sista tiden har det hänt ofta vid första försöket att gå in här på Maskinisten, efter ett nytt försök eller en uppdatering av sidan kan det börja funka helt plöstligt. Igår tror jag, i flera timmar, var det ett annat felmeddelande, också om nån server, siffrorna tror jag var 500 eller nåt.


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Towil

#60 » 22:45:03, 29-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Loke skrev:
Towil skrev:Vilken hastighet får du här?
http://beta.speedtest.net/sv

Webbplatsen kan inte nås.....det gick inte att hitta DNS-adressen...osv.


Sidan är OK.

Verkar som du har något skumt i ditt nätverk om den inte hittar den sidan.
Användarvisningsbild
Towil
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 20:00:40, 18-08-2007
Ort: Nybro
Sverige


Återgå till Buggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se