Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseAnnonstips

Att annonsera dagligen?

25 inlägg • Sida 2 av 2
Tipsa om maskinrelevanta annonser på blocket eller på andra ställen.
Vår partner:
Bild

gaffa (trådstartaren)

#16 » 20:20:11, 17-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu har Ingemar hittat den siste idioten. Men mera troligt är att han smygläser Maskinisten. Hans prissättning överlag är så extremt oseriös att de flesta aldrig skulle ens tänka tanken att ringa på någon av alla hans Spam-annonser på Blocket. De kasserade däcken som man kan få av traktens stora däckhandlare är ju i nyskick jämfört med Ingemars.
"Det gör inget om lantbruket går med förlust för banken säger att det är okej" :cool:

På vår firma har vi alla reservdelar hemma som finns i lager
gaffa
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:38:54, 22-03-2008
Ort: Skånes centrum
Maskin: Volvo Typ 230
Svoboda
Johnston Harvester
MF 35
Fordson



magloman

#17 » 20:36:10, 17-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan ju tänkas däcken är upptagna i lagret med det värdet eller något under. Kan ju tänkas va så för att uppvisa att företaget har bra ekonomi mm.
Sen om man har blocketbutik så ingår massa annonser i det hutlösa priset det kostar. Vilket gör att annonsen i sig inte kostar något extra. Det skapar ju dock reklam. Dålig reklam är ju oxå reklam.
Men inte många seriösa företagare skulle skapa en sån annons i reklamsyfte. Tror mer på nåt ekonomiskt syfte eller för att reta nån.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

gaffa (trådstartaren)

#18 » 20:45:27, 17-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den typen av reklam skapar inga kundkontakter de flesta upplever hans verksamhet som ett skämt. Förr i tiden gick det att ha begärda ockerpriser och de flesta tyckte prutning var en trevlig och social sysselsättning. Jag skulle vilja påstå att den tiden är förbi folk under 40 år prutar inte de ignorerar dessa annonser till 100%
"Det gör inget om lantbruket går med förlust för banken säger att det är okej" :cool:

På vår firma har vi alla reservdelar hemma som finns i lager

2 personer gillar det här inlägget.
gaffa
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:38:54, 22-03-2008
Ort: Skånes centrum
Maskin: Volvo Typ 230
Svoboda
Johnston Harvester
MF 35
Fordson

todde

#19 » 20:46:05, 18-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om denne handlare är seriös eller inte har jag ingen uppfattning om men att hålla på att lyfta alla annonser både på blocket och mascus för att vara först hela tiden borde vara ett heltidsjobb :razz:
Det borde väl finnas någon här på forumet som handlat där och kunna ge lite feedback. Han verkar ju ha
nöjda kunder som köpt foder men traktorköpare som verkar missnöjda om man ska tro deras FB sida

Mvh Todde
todde
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:34:15, 19-12-2010
Ort: Göteborg NO
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: John deere 5820
John deere 6400
Atlas 140 w

Trigon

#20 » 22:40:48, 18-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ett heltidsjobb att lyfta annonser var det ja. :grin: Nu har vi chansen att gå undercover:
Bild
Har vi någon frivillig som bor i närheten och inte har nåt bättre sig för det närmaste halvåret?

4 personer gillar det här inlägget.
Trigon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:27:42, 27-07-2010
Ort: Grästorp
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fendt Vario 720 -14
Fendt Farmer 311LSA -90

gaffa (trådstartaren)

#21 » 23:26:55, 18-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du tar det väl? Måste gå fint att kombinera med ditt byggjobb, varulagret har du ju bra koll på :grin:
"Det gör inget om lantbruket går med förlust för banken säger att det är okej" :cool:

På vår firma har vi alla reservdelar hemma som finns i lager
gaffa
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:38:54, 22-03-2008
Ort: Skånes centrum
Maskin: Volvo Typ 230
Svoboda
Johnston Harvester
MF 35
Fordson

Trigon

#22 » 21:16:11, 19-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Visserligen säger de på kontoret att det ser tunt ut med jobb de kommande månaderna, men jag har nog mest tänkt mig det som en möjlighet att hinna fixa till och göra mig med en del av mina gamla maskiner som blivit överflödiga i takt med att jag tjänat så bra med pengar på snickrandet att jag köpt bättre maskiner. Att börja ordna med Ingemars gamla lik låg inte riktigt i planerna. :grin:
Men det är klart att det hade varit spännande att kanske kunna få en inblick hur detta företag åtminstone på papperet kan ha så pass bra ekonomi med så till synes knepiga omständigheter. Efter att även ha tittat lite på fodersortimentet och priserna via internet så kan man i alla fall konstatera en sak och det är att Ingemar åtminstone inte bidrar till att prisdumpa grovfodermarknaden. :mrgreen: Vall verkar i och för sig vara det man odlar i området, så det kanske man är väldigt duktiga på?

Vi var och gjorde ett jobb i Kinna förra månaden (ligger ett par mil söder om Fritsla) och sonen till kontaktpersonen som hjälpte oss hade en liten gård. Han hade en treskärig plog och hade tydligen sagt att det skulle vara en upplevelse att nån gång få plöja ett fält där alla plogkroppar var i marken samtidigt. :uupps: Jag antar att man inte lägger om vallarna i onödan med såna förutsättningar. :grin:

1 person gillar det här inlägget.
Trigon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:27:42, 27-07-2010
Ort: Grästorp
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fendt Vario 720 -14
Fendt Farmer 311LSA -90

bonnen513

#23 » 21:20:59, 19-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är därför jag kör fyrskärigt då det ökar chansen att i alla fall tidvis ha en plogkropp i jorden
Användarvisningsbild
bonnen513
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:36:25, 21-03-2013
Ort: Tämta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2

Trigon

#24 » 21:37:11, 19-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

bonnen513 skrev:Det är därför jag kör fyrskärigt då det ökar chansen att i alla fall tidvis ha en plogkropp i jorden

Jag funderade allt några gånger på dig när vi körde förbi kyrkogården i Tämta varje dag i några veckors tid.
Jag hoppas ingen tog illa upp? Jag beundrar verkligen alla bönder utanför slättbygderna som även fortsättningsvis håller markerna öppna trots att förutsättningarna inte är vad man kunde hoppas. :buga:

Stämmer det i din maskinförteckning att du sålt en traktor till "skojarna i Fritsla"? Är det något du skulle vilja delge? Finns det fler än Ingemar?
Trigon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:27:42, 27-07-2010
Ort: Grästorp
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fendt Vario 720 -14
Fendt Farmer 311LSA -90

Nickebonne

#25 » 23:17:56, 19-02-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tycker att ni är taskiga mot Ingemar, de där slitna däcken är ju t.e.x. inte så mycket dyrare än vad nya Alliance eller BKT kostar.
Visste ni att var tredje miljöpartist är lika efterbliven som de andra två?
Nickebonne
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:35:07, 28-01-2012
Ort: Halland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case IH mx 170
M-F 6480
Claas targo
MF 40 rs


Återgå till Annonstips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se