Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseAnnonstips

Bedragare på nätet?

4041 inlägg • Sida 262 av 270
Tipsa om maskinrelevanta annonser på blocket eller på andra ställen.
Vår partner:
Bild

Michael Meier

#3916 » 08:30:34, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

"Dom" har all tid i världen.
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige



Iznogoud

#3917 » 09:21:11, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bästa vore att lägga ner blocket helt så att en ny seriös tjänst kan startas där fokus är på privatpersoner och inte auktionsföretag, maskindemonteringar mm sida upp och sida ner.
Gratis annonsering är ett desperat rop på hjälp efter att i åratal fjärmat sig från kunderna genom överförmynderi i hur annonser godkänns godtyckligt och okunnigt.

Exemplen ovan visar tydligt på hur blockets godkännande brister kraftigt trots att de så enkelt skulle kunna nekas direkt med hänvisning till fel annonskategori men även ett uppenbart orimligt pris eller mycket diffus annonsbeskrivning vilket brukar indikera konstigheter.

Sedan måste köpare lära sig att vara lite kritiska, men i tider då all kontakt sker digitalt och inte öga mot öga, eller öra mot öra s.a.s täljer väl dessa bluffmakare Guld med smörkniv då köpare inte längre kollar upp objektet själva innan pengar byter konto.
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:
Användarvisningsbild
Iznogoud
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:52, 08-09-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 2600 -76
Volvo LM 621 -72?
Jonsered LT2313 -19
Jeep Grand Cherokee -95 offroad, -96 dragbil + egen jeepskrot

Michael Meier

#3918 » 09:44:12, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Iznogoud skrev: .... Gratis annonsering är ett desperat rop på hjälp efter att i åratal fjärmat sig från kunderna genom överförmynderi i hur annonser godkänns godtyckligt och okunnigt ....


Desperat rop på hjälp till vad?

Tycker nog att ägarna tjänar pengar på privatpersoners vilja att använda blocket som annonspelare för sina grejjer.

Varför skulle policyn förändras av att något är rätt eller fel?

Om vi tar ett exempel, Holger skulle må direkt och personligt illa om vi använde marknadsplatsen till att lura av andra pengar, han skulle göra något åt det.

Blocket drivs inte av EN person, det är distansierat med ansvarstänket utsuddat/dämpat precis som Willy´s som kan sälja en rutten gurka till fullt pris utan att kassapersonalen blinkar till ens.

Vaddå desperat rop på hjälp ?
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Iznogoud

#3919 » 10:25:09, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Färre använder blocket, de har blivit både dyra att annonsera hos och mer isolerade då du inte ens kan kontakta en säljare utan att registrera dig.
Vore intressant att veta hur många unika annonsörer de har sett över tid 2015 - 2022'

Deras bokslut ser ut att visa en minskande vinst År för År.
Även reklamen tycker jag har ökat vilket jag tycker är konstigt då 11 av 10 förr endast kunde nämna blocket på fråga om var annonsera.
Gissningsvis ökar de reklamen då användandet av sidan minskat.

Du kanske minns det mycket kortvariga forumet blocket kundtjänst skapade för 5ish År sedan efter att de förändrat sidan till ett "luftigare" utseende, d.v.s om 50 annonser fick plats på 1 sida krävdes nu 5 sidor?
Kritiken från användarna var så massiv att de tog bort forumet istället för att ta till sig användarnas kritik.

Kundtjänstens annonsbedömning har heller knappast gjort det mer lockande under åren att annonsera på blocket, även om du följt blockets alla regler och tips om hur annonsen skall utformas så kunde du bli nekad för något luddigt som inte bröt mot någon regel men som kundtjänsten för dagen tyckte inte var okej. Samtidigt kunde du hitta 10 andra annonser utformade precis så som din ej godkända annons :klia:

Tråd på FB, https://www.flashback.org/t3364099
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:
Användarvisningsbild
Iznogoud
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:52, 08-09-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 2600 -76
Volvo LM 621 -72?
Jonsered LT2313 -19
Jeep Grand Cherokee -95 offroad, -96 dragbil + egen jeepskrot

buurt

#3920 » 10:36:33, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag som företagare och innehavare av butik på Blocket kan bara hålla med i kritiken mot Blocket.

Senaste pinsamheten är i torsdags och fredags när jag ringer kundtjänst, för butik (jajamen, för bara typ 10000 om året så kan du ringa). Då säger en telefonsvarare att Blocket kundtjänst håller idag stängt på grund av sjukdom.
Har de en person på den platsen tro?

Innan dess lämnade jag ett meddelande om att de skulle kontakta mig, utan respons alls.

Då är jag ändå en av deras butikskunder
De gånger jag kontaktat dem genom åren, utan att ha haft butik(och det är många) har deras kundtjänst dessvärre oftast varit inkompetenta och i många fall direkt otrevliga.
Undantag har funnits, det finns bra folk där också.

Min upplevelse är dock att de har stor personalomsättning.
Jag har haft 3 olika kontaktpersoner på 3 år
För mig tyder detta på en otrevlig arbetsmiljö.

Det blir en större sak med inkompetens när de i vissa fall inte raderar annonser jag anmält, trots underlag på att de är bedrägerier utan ifrågasatt på ett ofta nonchalant och direkt tycker sätt, vad det skulle vara för fel på den annonsen.
Ha en fin dag!

Mvh Alexander

www.motesbronmaskin.se
buurt
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:53:35, 13-01-2008
Ort: Borås
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM 500
Massey Ferguson 3650 med Ålö 670

Henrik_N

#3921 » 11:55:30, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är väl så att kategorier som är gratis att annonsera i inte har någon övervakning/kontroll, och resultatet av det ser vi redan... :djaevul:
Den som har störst traktor när han dör vinner...
Glad i gråväder!
Henrik_N
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:42:43, 08-08-2013
Ort: Borgholm
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra A94 -18
Valtra N141a -08
BM 400
Porsche Allgaier 133 -58 (midsommartraktor)

gute84

#3922 » 13:02:20, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Iznogoud skrev:Bästa vore att lägga ner blocket helt så att en ny seriös tjänst kan startas där fokus är på privatpersoner och inte auktionsföretag, maskindemonteringar mm sida upp och sida ner.
Gratis annonsering är ett desperat rop på hjälp efter att i åratal fjärmat sig från kunderna genom överförmynderi i hur annonser godkänns godtyckligt och okunnigt.

Exemplen ovan visar tydligt på hur blockets godkännande brister kraftigt trots att de så enkelt skulle kunna nekas direkt med hänvisning till fel annonskategori men även ett uppenbart orimligt pris eller mycket diffus annonsbeskrivning vilket brukar indikera konstigheter.

Sedan måste köpare lära sig att vara lite kritiska, men i tider då all kontakt sker digitalt och inte öga mot öga, eller öra mot öra s.a.s täljer väl dessa bluffmakare Guld med smörkniv då köpare inte längre kollar upp objektet själva innan pengar byter konto.


det bara sverige man har tar betalt alla andra länder är det grattis och funkar bra

det har gjorts försök att starta nya https://www.dagensps.se/teknik/bilkrig- ... onkurrent/ men har inte lyckats
Senast redigerad av gute84 13:13:47, 04-07-2022, redigerad totalt 1 gång.
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

gute84

#3923 » 13:05:53, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

blocket gick ju utför när norska scibstedt tog över

1 person gillar det här inlägget.
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

hydrolift

#3924 » 14:18:21, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

gute84 skrev:blocket gick ju utför när norska scibstedt tog över

Samtidigt äger de (väl, tror i varje fall det???)
finn.no
som ju är ett under av fantastiskhet jämfört med Blocket. T.ex kan man söka på avstånd från där man är samt att det varit gratis länge att annonsera i diverse kategorier.
Jag tror snarare att det är brist på "ministerstyrning" som Blocket lider av. De som är chefer har helt enkelt ingen verklighetsuppfattning, jag tänker ett "kontorslandskap med stockholmare" som aldrig sålt en begagnad moped eller träsvarv.

1 person gillar det här inlägget.
hydrolift
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:55:39, 02-08-2013
Ort: Värmland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 7710
MF 240

gute84

#3925 » 15:36:12, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

hydrolift skrev:
gute84 skrev:blocket gick ju utför när norska scibstedt tog över

Samtidigt äger de (väl, tror i varje fall det???)
finn.no
som ju är ett under av fantastiskhet jämfört med Blocket. T.ex kan man söka på avstånd från där man är samt att det varit gratis länge att annonsera i diverse kategorier.
Jag tror snarare att det är brist på "ministerstyrning" som Blocket lider av. De som är chefer har helt enkelt ingen verklighetsuppfattning, jag tänker ett "kontorslandskap med stockholmare" som aldrig sålt en begagnad moped eller träsvarv.


det samma i hela europa här den franska och är den mest besökta hemsidan i hela landet lite stolt är man att det började i skåne som lokal sida och sen växte till bli så stora https://www.leboncoin.fr/
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

gute84

#3926 » 15:44:53, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

jag har själv jobbat med kundtjänst och förstår att dom har problem att få anställda det skit jobb att sitta och lyssna på folk som bara skriker på en varje dag, nu när det är brist i så många yrken så förstår man varför kundtjänsten är stängd eller har dålig bemaning
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

gute84

#3927 » 16:05:37, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

det sämsta med blocket.se är för få sorterings möjligheter när man söker på nåt på dom utlänska kan som exmpel klicka i alla möjliga val av mattrial eller som mc kan man välja cc och tillverkare det går inte på blocket.se

eller att ingen kollar upp måtten här har jag sökt på båtar på över 12 meter

https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... price&ps=2

så får man fram en massa små båtar
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

Stridis2

#3928 » 20:28:50, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inte för jag är speciellt imponerad av Blocket, men för att i alla fall ge en anledning till få kategorier är att Sverige är en liten plutt jämfört med övriga europeiska länder, sett till befolkning och därmed till annonser. Hade du haft lika många kategorier som i t.ex. Tyskland hade mång av dessa varit helt tomma. En annan sak är hur välstrukturerade människorna i respektive land. Jämför man Ebay i Storbrittanien och Tyskland så har tyskarna mycket fler underkategorier än engelsmännen, trots att Tyskland bara har 20 % större befolkning. Tyskarna är mer välorganiserade och duktigare på att sätta i rätt underkategori än engelsmännen.
Det är i alla fall mina tankar om just mängden (eller brist på) underkategorier.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

pluton

#3929 » 21:05:07, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Samma bedragare som igår gör nya försök i kategorin "Radiostyrt o modell".

Bild
Användarvisningsbild
pluton
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:06:42, 24-02-2014
Ort: Västra Småland
Maskintyp: Baklastare
Maskin: LM 222
BM 400
BM 35/36
Nuffield 10/42
TGB 11
Div annat

gute84

#3930 » 22:11:13, 04-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Stridis2 skrev:Inte för jag är speciellt imponerad av Blocket, men för att i alla fall ge en anledning till få kategorier är att Sverige är en liten plutt jämfört med övriga europeiska länder, sett till befolkning och därmed till annonser. Hade du haft lika många kategorier som i t.ex. Tyskland hade mång av dessa varit helt tomma. En annan sak är hur välstrukturerade människorna i respektive land. Jämför man Ebay i Storbrittanien och Tyskland så har tyskarna mycket fler underkategorier än engelsmännen, trots att Tyskland bara har 20 % större befolkning. Tyskarna är mer välorganiserade och duktigare på att sätta i rätt underkategori än engelsmännen.
Det är i alla fall mina tankar om just mängden (eller brist på) underkategorier.


glöm inte vpn när du kollar ebay utomlands otroligt mycket är dålt har jag hört
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot


Återgå till Annonstips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se