Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerKranar och liftar

Foco kran 4000 "tätningar"

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera kranar och skyliftar här

Rönn's (trådstartaren)

#16 » 08:41:43, 30-05-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då är de inte helt lika om den är i järn. Kanske därför de har en annan tätning och som är hårdare. Bronsbussningar är ju mjuka och därigenom snällare mot gummi. Ja det är inte kul alls dela dessa motorer så förstår dig. Mycket sull med olja och tunga. Mycket skruv på det! Du får testa trial and error metoden. Fungerar det eller inte metoden!? Men antar de satt en sån tätning pga skillnad i material de ligger an mot. Ska nog va dessa då men jag skulle nog även testa vanliga oringar med. De finns även i hårdare gummi. Då heter de 90 SHORE.

1 person gillar det här inlägget.
Rönn's
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:12:20, 16-06-2021
Ort: Leksand
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo Bm 700-T Industri



Markuuusss

#17 » 11:49:22, 30-05-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag tittade närmare på bilderna du tog, och jag märkte att på dina tätar de där o-ringarna inte mot bronshylsan, utan mot järnet... Jag tror att jag ska försöka nu med tätningarna jag' har köpt. Jag måste fortfarande hämta de andra o-ringarna från återförsäljaren, jag tar med mig alla delarna och visar dem för honom så att du kan ge din åsikt också...
Markuuusss
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 05:05:23, 08-05-2023
Suomi Finland (finska)
Maskintyp: Kran

Lacika

#18 » 20:02:24, 10-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag skulle vilja be om hjälp Jag har en Foco 4000 kran och svängmotorn är igång Jag har satt ihop den 3 gånger med storleken på O-ringen som beskrivs här, men gummiringen bryter den alltid i små bitar och oljan rinner från botten till toppen.)
Lacika
1 inlägg
 
Blev medlem: 08:49:03, 26-02-2024
International
Maskintyp: Kran
Maskin: Foco4000


Återgå till Kranar och liftar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se