Mejl skickat....
Intressant att lÀsa om dagens troliga regler dÀr.
CE, jo sÀkert lika hÀr. PÄ lutningsgivarna har jag hittat nÄgot som verkar vara en Ärtalkod(-01) sÄ det Àr frÀmst det jag gÄr efter i min tippning.
HÀr kan man lÀsa om dagens motsvarande liftar frÄn samma tillverkare:
https://23961337.fs1.hubspotusercontent ... 201903.pdf
De frÀmsta Àndringarna jag noterar Àr:
- En meter högre lyfthöjd(det stÄr "fem stegs teleskop" men jag rÀknar bara till samma som min, fyra). Helt otroligt med tanke pÄ att maskinen varken Àr tyngre eller bredare Àn min. SÄ varför man har larv pÄ en maskin som knappast kan anvÀndas till full höjd pÄ annat Àn hÄrt golv, kan man frÄga sig... Min maskin Àr 83 cm bred, broschyrens 77 cm. Tror det bara Àr larvbredden som skiljer...
- Nu har man driften i bakÀndan pÄ maskin. LÀttare och mindre slitage pÄ driften. Eftersom drivhjulen Àr mitt för tornet har man vÀxellÄdan i mitten av ramen och flyttar bak driften med rullkedjor.
- Styrboxen framtill. (KÀnns som uppstigningsÀndan Àr "fram" pÄ maskin eftersom man inte kommer Ät att jobba i andra gaveln dÄ tornet tar sÄ mycket utrymme.)
- Utdragbar korgplattform som medger jobb över avsats.
- BÀttre styrsystem för larvningen som Àr bÄde proportionellt och Àven möjligt att svÀnga pÄ stÀllet(en larv framÄt och andra bakÄt). Kanske man rentav har tvÄ skilda drivmotorer/vÀxlar?
- SvÀngande fullhöjdsgrind till korgen. Eventuellt kanske man fixar en sÄn i nÄgot skede. Ska se vad jag tycker om rörsÀkringen nu först. Fanns Àven ett andra rör halvvÀgs upp pÄ rÀcket semifastmonterat. Det fick Äkaren direkt...