Hepp, suktat efter en sån ett bra tag och kom till att nu ska den skaffas. Ganska sällsynta liftar detta men det brukar snurra nån på huutokaupat.com från och till genom åren. Rätt nya ackur i denna så tyckte 4000e 0% var ett acceptabelt pris. Tanken är att man hoppar i denna för alla småprojekt som dyker upp där inte den stora larvgående är värd att sparka i gång. Denna bör vara så pass smidig så jag börjar använda den dagligdags för all typ av service eller högtryckstvättning där det annars ska klättras det minsta på maskinerna. Det är väl snarare en fråga om NÄR man faller ihjäl sig snarare än OM...
Allt verkar funka... 7700 timmar på mätaren, vad det nu sen betyder, är väl bara den tid huvudbrytaren varit påknäppt...
Jag har väl i ett svagt ögonblick yttrat att jag aldrig köper en maskin utan elschema mera... Ja, hur tror ni det gick...? Den här har inte ens just några läsbara dekaler kvar, t o m typskylten är bortborrad. Så att den faktiskt heter Aichi RMU04 är nu mest bara en tippning från min sida på basis av en del googlande... Trodde den var äldre än -01 men enligt andra annonsbilder verkar det vara den årsmodellen som liknar min mest.
(Inte min grävare)
Från tidigare har det diskuterats dessa miniliftar eller kopior därav här:
Japansk minibandare BPC-40